autoweb.cz > Porsche > Porsche Panamera > Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid ovládlo Nürburgring! Rozdrtilo konkurenci plug-in hybridem
Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid ovládlo Nürburgring! Rozdrtilo konkurenci plug-in hybridem
Je to nejrychlejší Porsche Panamera všech dob! Stuttgartská automobilka v loňském roce uvedla nejmodernější třetí generaci své úspěšné rychlé limuzíny, kterou prodává spolu s elektrickým Taycanem, a postupně rozšiřuje modelovou řadu nejnovějšího pokračování o další varianty. Jedním z nejnovějších přírůstků v portfoliu je nová Panamera Turbo S E-Hybrid, jež už zvládla ohromit automobilový svět solidním časem na Nürburgringu.
Porsche s novinkou hned zvládlo zajet nový rekord okruhu pro luxusní limuzíny, když se jej nejnovější evoluce vozu zvládla objet v čase 7 minut, 25 sekund a 17 setin. Novinka je tedy rychlejší než Porsche 911 Turbo S minulé generace, nebo dokonce exkluzivnější a okruhově zacílené Porsche 911 GT3 RS 4.0, zakládající na ještě starší generaci 997.
Přes 780 koní a téměř 1 000 newtonmetrů
A teď už konečně k tomu nejdůležitějšímu. Nová Panamera Turbo S E-Hybrid rozdrtila konkurenci na Nürburgringu s moderní plug-in hybridní technikou kombinující dvěma turbodmychadly přeplňovaný čtyřlitrový vidlicový osmiválec o 600 koních s jedním elektromotorem o 190 koních, integrovaným do osmistupňové dvouspojkové převodovky PDK.
Ve výsledku tak novinka disponuje brutálním maximálním výkonem 782 koní a vrcholným točivým momentem 999 newtonmetrů. Mezigeneračně je o 82 koní a 130 newtonmetrů silnější než varianta Turbo S E-Hybrid zakládající na předcházející generaci. Úplně stejnou silou pod kapotou navíc disponuje i nové Bentley Continental GT Speed.
Mezigeneračně je současně rychlejší – nejvyšší rychlost nejnovějšího modelu dosahuje 325 kilometrů v hodině, zatímco z nuly na stovku zvládne zrychlit za 2,8 sekundy. Vedle minulé generace je o 13 kilometrů za hodinu rychlejší a při akceleraci na stovku si polepšila o dvě desetiny. Elektrickou energii potřebou k vysokým výkonům přitom čerpá z vysokonapěťového lithium-ion akumulátoru s kapacitou 25,9 kWh.
K rekordnímu času potřebuje aerodynamický paket
Nová Panamera Turbo S E-Hybrid designem vychází z již uvedené slabší varianty Turbo E-Hybrid, a dokonce má i stejný bodykit a 21“ kola s centrální maticí, ale aby dosáhla rekordního času na Nürburgringu, musela jí automobilka vybavit volitelným aerokitem. Ten zvyšuje aerodynamický přítlak ve vysokých rychlostech a tlačí vůz k zemi silou až 60 kilogramů při 200 kilometrech za hodinu.
Testy luxusních limuzín
Rekordní jízdu navíc novinka zvládla i s volitelnými pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 a standardem všech vozů je nejmodernější evoluce aktivního podvozku Porsche Active Ride s elektrickou hydraulickou pumpou pro každý tlumič, řízení zadních kol i výkonné karbon-keramické brzdy o rozměru 440 milimetrů v předu a 410 milimetrů vzadu.
A už nám zbývá jen poslední zásadní informace – nová Panamera Turbo S E-Hybrid se představuje spolu s oficiální českou cenou. Základní cena vrcholného modelu z řady začíná od 5 848 500 korun.