autoweb.cz > Porsche > Porsche Panamera > Nové Porsche Panamera má inovativní podvozek s úžasnou funkcí. Umí se naklánět do zatáček jako motorka
Nové Porsche Panamera má inovativní podvozek s úžasnou funkcí. Umí se naklánět do zatáček jako motorka
Už je to řada let, co světlo světa spatřila první Panamera. Někdo pětidvéřový sedan od Porsche miloval, jiní ho považovali za to nejošklivější auto na trhu. Jak ale řeklo legendární trio bývalého Top Gearu: „Je stejně skvělé jako odpudivé“. Vzhled byl vlastně jediný problém prvního míšence sportovního auta a limuzíny od značky Porsche. To se ale s nástupem druhé a teď i třetí generace změnilo.
Recenze Porsche Cayenne
Na první pohled jde spíše o modernizaci
Nová Panamera je opravdu pohledné auto. Nicméně po stránce designu se od svého předchůdce výrazně neliší a spíše evokuje dojem, že jde pouze o lehkou modernizaci. Opak je ale pravdou, zbrusu nový sedan poznáme sice jen dle většího nasávacího otvoru na přídi, vylepšenými Matrix LED světlomety a lehce upravenou zádí, ale interiér a technika pod kapotou prošla značnou revolucí.
V kabině například najdeme nový volič převodovky umístěný pod volantem po vzoru Taycanu či minimalistickou přístrojovou desku s virtuálním kokpitem řidiče a dvěma displeji multimediálního systému (před spolujezdcem za příplatek). Celkově se interiér zbavil většiny analogových ovladačů a přešel do světa digitalizace.
Pod kapotou jsou hlavně plug-in hybridy
A s jakými pohonnými jednotkami se Porsche vytasilo tentokrát? Vrcholná verze Turbo E-Hybrid využívá přepracovanou verzi 4,0litrového motoru V8 s dvojitým přeplňováním z předchozí Panamery, který je spárován se zcela novým elektromotorem o výkonu 190 koní. Dohromady tedy generuje úctyhodný výkon 680 koní a točivý moment 930 Nm.
Díky tomu luxusní sedan zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a může pokračovat až do rychlosti 315 kilometrů za hodinu. Plug-in hybridní ústrojí navíc využívá větší baterii o kapacitě 25,9 kWh, která umožňuje čistě elektrický dojezd až 91 kilometrů.
Na své si přijdou i odpůrci elektrifikace. Pro ně si ve Stuttgartu připravili verze Panamera a Panamera 4 (s pohonem všech kol). Obě mají pod kapotou ověřený motor V6 o objemu 2,9 litru, který oproti předchozí generaci dostal vyšší výkon o 23 koní. Celkem tedy má příjemných 353 koňských sil.
Podvozek, který se umí naklánět do zatáček
Rozhodně nejpůsobivější vychytávkou na novém modelu Panamera je aktivní podvozek se jménem Porsche Active Ride (ve zkratce PAR). Jde o systém dostupný pouze u verze Turbo, který umí eliminovat boční náklony, a to tím že karoserii vozu naklápí do zatáčky jako motorku. To ale není vše, tyto tlumiče mění svou světlou výšku i v závislosti na akceleraci, aby generovaly co největší přilnavost.
Zbylé verze jsou pak ve standardu vybaveny méně sofistikovaným vzduchovým podvozkem, a to dvoukomorovým systémem propojeným se známým PASM (Porsche Active Suspension Management). Ten se sice naklánět neumí, ale i tak zajisté přinese tížené jízdní vlastnosti a komfort.
A kolik bude třetí generace Porsche Panamera stát? Oficiální české cena základní verze začíná na 2 786 000. Vrcholná verze plug-in hybridu pak stojí o 2 miliony více.