Nové Porsche 911 GT3 je tu! Přijíždí i s praktickou verzí Touring a společně slaví 25 let modelu

Stuttgartská automobilka představuje novou evoluci legendárního modelu Porsche 911 GT3 a ponechává mu i luxusní verzi Touring.
298392_1920x1440-1100x618.jpgCelá galerie 12 Zdroj: Porsche

Porsche letos slaví dvě významná výročí. Od prvního uvedení legendárního modelu 911 Turbo to letos je už 50 let a jubileum slaví i další ikonická ostrá verze snad nejslavnějšího sportovního vozu na světě. Automobilka si s letošním podzimem připomíná i 25 let od uvedení prvního modelu 911 GT3 a při této příležitosti uvádí i decentní facelift a modernizaci v duchu nejmodernější generace 992.2. Světu ji dává hned ve dvou variantách.

Nejnovější Porsche 911 GT3 na nic nečeká a při svém debutu přichází na svět v obou variantách – standardní i populárním paketu Touring. Obě novinky se od svých předchůdců, předfaceliftových modelů s interním označením 992.1, zvenku liší jen minimálně. Porsche uvádí, že přiostřilo styling přední i zadní části, optimalizovalo aerodynamiku a vylepšilo proudění vzduchu skrze karoserii i chlazení.

Jednou z malých novinek je i nové nastavení podvozku ve prospěch potlačení ponořování přídě při brzdění z vysokých rychlostí. Nová GT3 tak bude při rychlém tempu na okreskách i okruhu zase o něco stabilnější a automobilka kvůli tomu přepracovala přední kulový kloub spodního ramene, jež je ustaven trochu níže. Standardní GT3 tak převzala nastavení z vrcholného modelu GT3 RS.

Tradiční atmosférický čtyřlitr

I po modernizaci si Porsche 911 GT3 zachovává svůj tradiční vysokootáčkový atmosférický čtyřlitrový plochý šestiválec s maximálním výkonem 510 koní. Automobilka vsadila na separátní škrtící klapky s optimalizovaným průtokem a vybavila jej i optimalizovanými chladiči oleje. Nejdůležitější změnou v pohonném ústrojí však je zkrácení převodů manuální i dvouspojkové převodovky PDK o osm procent.

S purističtější manuální převodovkou novinka zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a vyvine maximální rychlost 313 km/h. S moderním dvouspojkovým automatem PDK je rychlejší při sprintu, zato trochu pomalejší co do maximální rychlosti – vyráží na silnice s hodnotami 3,4 sekundy a 311 km/h.

Luxusní verze Touring pro každý den

Automobilka se navíc v oficiální tiskové zprávě věnuje hlavně stylovějšímu modelu Touring s lepší každodenní praktičností. Ten se inspiruje kultovní Carrerou RS 2.7 z roku 1973 a je charakteristický absencí velkého přítlačného křídla na zádi. Aerodynamickou vyváženost mu zajišťuje výsuvný zadní spoiler s odtrhovou hranou, proslulá Gurneyho klapka a upravená konstrukce ploutviček na spodní části karoserie.

Luxusní atmosféru mu dodává kožené čalounění v interiéru a nově je k dispozici s volitelnými zadními sedadly. Klasickou GT3 si naopak můžete vybavit odlehčujícím paketem Weissach s novými hliníkovými koly, odlehčujícími neodpruženou hmotnost o více než 1,5 kilogramu v každém rohu vozu, nebo volitelnými hořčíkovými koly – ta celkem snižují hmotnost o až 9 kilogramů. Nová lithium-ion baterie s kapacitou 40 Ah ušetří další 4 kilogramy.

Nová Porsche 911 GT3 a GT3 Touring nabídnout i speciální individualizaci a knihu objednávek automobilka otevře ještě před koncem letošního roku.

31.10.2024 7:32| autor: Pavel Kyncl | zdroj: Porsche

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist