autoweb.cz > Porsche > Porsche 911 > Nové Porsche 911 – další info
Nové Porsche 911 – další info
Poslední špionážní snímky a informace z věrohodných zdrojů odhalují, co máme čekat od nového Porsche 911, které dorazí za necelý rok. Auto opět projde důkladnou evolucí, nečekejte tedy odklon od tradičního designu nebo techniky. Opět dostaneme dvě výkonové verze Carrera a Carrera S, kabriolet, verzi Targa a pohon zadních nebo všech kol.
Nové Porsche 911 bude širší a delší, což se projeví hlavně větším vnitřním prostorem. Zadní sedačky sice budou pořád pouze nouzové, ale už se sem vejdou aspoň děti. Zvětší se i zavazadlový prostor. Cestující vpředu budou mít více místa na hlavu, prý aby se sem pohodlně vešel i řidič v závodní přilbě.Design se na první pohled lišit moc nebude, ale špionážní snímky Porsche 911 ukazují na několik nových detailů. Zpětná zrcátka jsou uchycena na dveřích a auto dostalo širší blatníky, aby se pod ně vešla větší a širší kola. Velká změna se očekává vzadu v podobě aktivního spoileru. Ten se bude opět vysouvat v závislosti na rychlosti (nebo stisku tlačítka), ale nyní zasahuje výrazněji do boku auta. Spoiler tak bude mít větší účinnost a stabilizuje auto ve vysokých rychlostech.
Vzadu budou opět uloženy zážehové šestiválce – motor 3,6 l v modelu 911 Carrera nabídne kolem 365 koní a 400 Nm, motor 3,8 l v modelu Carrera S dosáhne až na 415 koní a 440 Nm. Oba motory dostanou systém start/stop a „chytrý“ alternátor, takže Porsche splní cíl snížit emise a spotřebu ve městě o 12 %.Spotřebě pomůže i dvouspojková převodovka PDK s pádly pod volantem. Verze s pohonem zadních kol by se měly v kombinaci vejít do 9 l/100 km. Akcelerace na stovku všech verzí se odehraje pod 5 sekund a maximální rychlost verze Carrera S překročí 300 km/h.
Nové Porsche 911 se začne prodávat koncem roku 2011 a později dorazí i atmosférické verze GT3, GT3 RS, přeplňované Turbo s pohonem všech kol a extrémní GT2. Hybridní verze zatím zůstane jen na závodní dráze.
autoweb.cz