Nové Pagani Utopia Roadster má V12, manuál, inovativní gumy i brutální cenovku

Italové konečně představují otevřenou variantu nejmodernějšího supersportu značky Pagani. Ten má tradiční dvanáctiválec a je vyrobený z exotických materiálů.
pagani-utopia-roadster-010401-tre-quarti-anteriore-aperta-portiere-chiuse-1100x618.jpgCelá galerie 15 Zdroj: Pagani

Když Horacio Pagani těsně před začátkem nového milénia odhalil svůj první exkluzivní supersport, doslova světu vyrazil dech. Od slavného momentu na autosalonu v Ženevě v roce 1999, kdy se na nového hráče mezi výrobci supersportů přišla podívat i všechna konkurence, se to opakovalo hned několikrát a v dnešních dnech to zažíváme znovu. Malosériová italská továrna totiž uvádí další novinku, která je v moderní elektrické éře splněným snem petrolheadů.

Přivítejte nové Pagani Utopia Roadster. Nejnovější umělecké dílo malé továrny sídlící nedaleko Modeny v Itálii vychází ze standardního supersportovního kupé Utopia a má nekonečné azurové nebe nad hlavou. Tohle si šťastní milionáři užijí hlavně se sundaným střešním panelem, s nímž novinka nepřibrala ani jediný kilogram navíc. Váží stejných 1 280 kilogramů jako výchozí verze.

Z exotických materiálů

Už od osmdesátých let se Horacio Pagani věnuje vývoji kompozitů z uhlíkových vláken a na svém nejnovějším supersportu je využívá ve spojení s běžnými hliníkovými slitinami i exotickým titanem. To je hlavní důvod, proč nová Utopia Roadster má tak nízkou hmotnost, i když disponuje pořádnou strojovnou od spřátelených inženýrů od Mercedesu-AMG. Ty jsou dodavatelem motorů pro Pagani od úplných začátků společnosti.

I nejnovější supersport tak disponuje dvěma turbodmychadly přeplňovaným šestilitrovým vidlicovým dvanáctiválcem s brutálním maximálním výkonem 864 koní a mamutím točivým momentem až 1 100 newtonmetrů. Automobilka jej standardně vybavuje sedmistupňovou převodovkou Xtrac a zákazníci mají na výběr, jestli ji chtějí v manuální nebo automatické verzi.

Pneumatiky si povídají s autem

Základní výbavou exkluzivity za vyšší desítky milionů korun je navíc aktivní podvozek a inovativní systém Pirelli Cyber Tyre. Ten spolupracuje s pneumatikami stejnojmenného výrobce, přesněji modely P Zero Corsa, Winter a Trofeo RS, a prostřednictvím komunikace využívá nejdůležitějších aktuálních jízdních dat z elektroniky vozu pro dosažení co nejlepší trakce i dynamických výkonů.

Vůbec první vyrobená Utopia Roadster se zároveň představuje v opravdu okouzlující specifikaci. Celokarbonovou karoserii má pokrytou tenkou vrstvou červeného laku v odstínu Habanero Red a doplňuje to béžovo-oranžovým interiérem. Pagani pak svým zákazníkům pochopitelně nabízí i rozsáhlou individualizaci tak, aby každý vyrobený kus byl skutečně originální. A mimochodem designéři si vyhráli i s klíčkem, zmenšeninou reálného vozu, aby odpovídal siluetě vozu se sundanou střechou.

A teď už to nejdůležitější. Jaká je základní cena nového exkluzivního supersportu Pagani Utopia Roadster? Italská továrna plánuje omezenou produkci 130 kusů, z nichž každý bude stát minimálně 3,1 milionu eur, tedy přibližně 78 milionů korun. Na závěr už jen musíme připomenout, že základní cena vozu nezahrnuje daň.

11.8.2024 7:43| autor: Pavel Kyncl | zdroj: Pagani

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist