autoweb.cz > sportovní vozy > Nové Lamborghini má výkon přes tisíc koní. Elektrifikaci se nevyhnulo, ale legendární motor V12 zůstal
Nové Lamborghini má výkon přes tisíc koní. Elektrifikaci se nevyhnulo, ale legendární motor V12 zůstal
Lamborghini po více než deseti letech světu odhalilo nový vrcholný model Revuelto s legendárním atmosférickým motorem V12. Jedná se o první vůz značky, který k pohonu využívá plug-in hybridní pohon. Díky němu disponuje výkonem přes tisíc koní a z 0 na 100 km/h zrychlí za 2,5 sekundy. Jde tak o vůbec nejnadupanější model v historii značky.
Je to stále pravé Lamborghini?
Identitou italských vozů s býkem na kapotě je a vždy byl exotický design a brutální výkon. Nové Lamborghini Revuelto zůstalo věrné tradici a na oba historicky dané atributy dokonale navazuje. Dobrou zprávou pro petrolheady je, že i navzdory přísným evropským emisním normám si supersport zachoval ikonický motor V12, který automobilka z městečka Sant’Agata Bolognese používá už od roku 1963. Nicméně je v tom malý háček. Podobně jako konkurenční Ferrari s modelem SF90, se i Lamborghini odhodlalo učinit revoluční krok – poprvé ve svém voze využilo plug-in hybridní systém.
Test Lamborghini Huracan Tecnica
Elektrifikace nemusí být nuda
Použití elektrického pohonu možná může skalní fanoušky italských býků odrazovat. Nicméně při pohledu na technické parametry je zřejmé, že z Revuelta bude běhat mráz po zádech. Elektrifikace v tomto případě nemá přinést pouze nižší spotřebu paliva a méně oxidu uhličitého, ale především nárůst výkonu a dynamiky. Základem pohonného ústrojí je přepracovaný atmosférický dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, který ze sebe dokáže vymáčknout 825 koní a 725 Nm točivého momentu. Pod kapotu ale není sám, pomáhají mu hned tři elektromotory, každý s výkonem 150 koní (dva na zadní a jeden na přední nápravě). Společnými silami pak dokáží novému Lamborghini poskytnout až 1015 koňských sil. Jedná se tak o nejvýkonnější model, který kdy italská automobilka vyrobila. Tomu odpovídají i hodnoty zrychlení a maximální rychlosti – z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy a „maximálka“ 350 kilometrů za hodinu.
Součástí pohonného ústrojí je také 8stupňová dvouspojková automatická převodovka a relativně kompaktní baterie s kapacitou 3,8 kWh, která se za pomocí 7kW nabíječky dobije za půl hodiny. Lamborghini si ale dokáže elektrickou energii vyrábět i samo při jízdě. Tímto způsobem zvládne baterii nabít za pouhých šest minut.
Lamborghini musí na první pohled šokovat
Italské supersporty s motorem uprostřed vždy byly na první pohled brutální, a nové Lamborghini Revuelto není výjimkou. Dominantou přední i zadní části vozu jsou světlomety ve tvaru písmene „Y“, které se staly nedílnou částí všech nových modelů s býkem na kapotě. Pastvou pro oči jsou také nově tvarované koncovky výfukového systému nebo mohutný difuzor.
Aby plug-in hybridní Revuelto ušetřilo co nejvíce váhy, používá jako základ karoserie lehký a přitom extrémně pevný karbonový monokok. Díky tomu Lamborghini na baterky s délkou pět metrů váží pouze 1772 kg. Cena nástupce Aventadoru zatím není známá, ale rozhodně nebude za pakatel.
Rekordní jízda Lamborghini Aventador SVJ na Nürburgringu