Nové BMW řady 4 se ukazuje v kamufláži, která skrývá obří ledvinky

Předsériový vývoj nové generace dvoudveřového automobilu probíhal na závodních tratích a dalších testovacích okruzích. Poslední detaily se nyní dolaďují na okresních silnicích a dálnicích v okolí mnichovského vývojového a inovačního centra společnosti BMW Group.
p90387885_highres_the-new-bmw-4-series-1100x618.jpg Zdroj: BMW

Koncepce sportovní radosti z jízdy v prémiovém segmentu střední třídy v současnosti prochází obměnou a brzy ji bude možné zažít v novém BMW řady 4 Coupé. Po sérii komplexních testovacích jízd v rámci procesu vývoje sériového automobilu vjíždí nejnovější provedení dvoudveřového modelu do závěrečné fáze dynamických testů.

Poté, co se jízdní vlastnosti ladily v zimním testovacím centru ve švédském Arjeplogu, testovacím středisku BMW Group ve francouzském Miramas, na Severní smyčce okruhu Nürburgring a dalších závodních tratích, se prototypy nyní vracejí ke svým kořenům: Inženýři budou ladit poslední detaily řešení podvozků na okresních silnicích a dálnicích v okolí mnichovského vývojového a inovačního centra společnosti BMW Group (FIZ).

Stejně jako celková koncepce a design, také technika podvozku BMW řady 4 Coupé je nyní vzdálená ostatním modelům více než kdy předtím. Rozměry, aerodynamické vlastnosti a rozložení hmotnosti dvoudveřového vozu poskytují ideální základ pro naladění podvozku, neomylně zaměřeného na vzrušující dynamický výkon. Přímé srovnání s novým BMW řady 3 Sedan obzvláště zřetelně ukazuje na unikátní charakter nového modelu.

Například působivý součinitel odporu vzduchu verze sedan je v případě kupé nižší o dalších 0,015. Nové BMW řady 4 Coupé je navíc o 57 milimetrů nižší než jeho čtyřdveřový sourozenec a jeho těžiště je tak o 21 milimetrů blíže k silnici.

Čtěte také: Test BMW X5 xDrive40i: Proč je X5 neprodávanějším bavorákem?

To vše pro výrazně ostřejší reakce na pohyby volantem kombinuje se zvětšeným negativním odklonem předních kol a o 23 milimetrů širším rozchodem kol zadních. Již příbuzný sportovní sedan se může pochlubit už beztak neobyčejnou dynamikou, ovšem nové BMW řady 4 Coupé posouvá úroveň agility a bočního zrychlení opět o značný kus dál.

Tým vývojářů nového BMW řady 4 Coupé připravil také specifické řešení podvozku i jeho uložení v karoserii. Výsledky jejich práce posunou nový dvoudveřový model v oblasti sportovních vlastností a zážitků z jízdy přímo na vrchol segmentu. Přední náprava s oddělenými spodními rameny a svislými otočnými pružicími vzpěrami a zadní pětiprvkové zavěšení zajišťují, že dynamické výkony nijak neomezují jízdní komfort při každodenním používání a na dlouhých cestách.

Progresivní tlumiče, které si svoji premiéru odbyly v novém BMW řady 3 Sedan a mění svoji charakteristiku podle míry svého stlačení, resp. roztažení, byly naladěny pro ještě sportovnější jízdu. Vzpěry v motorovém prostoru vedoucí od horního uložení tlumičů k přední části vozu a zesílená přepážka mezi motorem a kabinou optimalizují přesnost řízení a jeho odezvu, zatímco výztuhy zadní nápravy zvyšují její tuhost pro lepší směrovou stabilitu a boční zrychlení.

Modelová řada přináší další indicii, která potvrzuje neochvějný závazek nového BMW řady 4 Coupé k dosažení nejlepších jízdních vlastností v daném segmentu. Vrcholem nabídky nyní bude M model v podobě nového BMW M440i xDrive Coupé. Pohánět ho bude výkonný řadový šestiválec s maximálním výkonem 275 kW/374 k a mild hybridní technologií s 48V startér-generátorem a druhou baterií, která motoru pomůže při plném zatížení a bude s ním spolupracovat jako jeden celek.

Hlavním přínosem je kromě lepší hospodárnosti také razantnější nástup výkonu při prudkém sešlápnutí plynového pedálu. Dalších 8 kW/11 k navíc, generovaných nástupem elektromotoru, dále zlepšuje bleskové zrychlení z nulové rychlosti i pružné zrychlení. Ohromující nástup výkonu, jedinečná koncepce a pro tento model specificky naladěný podvozek společně propůjčují BMW M440i xDrive Coupé vynikající sportovní jízdní vlastnosti. S využitím zkušeností ze závodních okruhů divize BMW M GmbH byly různé prvky propojeny do jednoho mimořádně ovladatelného, přesného a vyváženého celku.

Výkon motoru nového BMW M440i xDrive Coupé na silnici přenáší osmistupňová automatická převodovka Steptronic Sport a inteligentní systém pohonu všech kol. K dispozici je také M sportovní diferenciál, který se stará o optimální rozdělování hnací síly i v náročných jízdních situacích. Svorný účinek generovaný elektromotorem při průjezdu zatáčkou omezuje prokluz vnitřního kola, čímž zlepšuje trakci a ovladatelnost a zároveň řidiči umožňuje zatáčku projet velmi dynamickým způsobem.

K precizně regulovatelné dynamice nového BMW M440i xDrive Coupé rovněž přispívají na míru přizpůsobená elastokinematika podvozku, výjimečně výkonné M Sportovní brzdy a 18palcová M kola z lehké slitiny s kombinovanými pneumatikami.

Závěrečné kolo testování na domácí půdě inženýrům umožní zrychlit proces začlenění nejnovějších poznatků v rámci dolaďování ve vývojovém a inovačním centru. Důraz je kladen zejména na to, aby bylo možné beze zbytku využít na závodních okruzích vypilované dynamické schopnosti nového BMW řady 4 Coupé také za normálních jízdních podmínek na veřejných komunikacích.

Ať už se jedná o rychlé průjezdy zatáčkovitými okresními silnicemi v okolí Mnichova nebo neustálé změny mezi dálničním a městským provozem, nové BMW M440i xDrive Coupé je ztělesněním nekompromisního sportovního designu karoserie a řešení podvozku, na míru naladěného řízení, brzd, pohonu všech kol, přesné zpětné vazby od tlumičů a precizních zásahů podvozkových systémů, které společně slouží ke každodenní radosti z jízdy.

6.5.2020 11:01| autor: Lukáš Volšický | zdroj: BMW

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist