Nové BMW M5 má mít 718 koní a obrovskou nadváhu. Hovoří se o hmotnosti přes 2,4 tuny

Unikly první technické specifikace chystaného BMW M5. Pod kapotou bude mít plug-in hybrid s obrovským výkonem a po dlouhé době se dočkáme i verze Touring.
cq5dam.resized.img_.1680.large_.time1691498012117-1100x618.jpg Zdroj: Tiskový servis BMW

Automobilka BMW už delší dobu avizuje, že tento rok se dočkáme nové generace modelu M5. Legendární nadupaný sedan ale nepřijede sám, doplní ho druhá karosářská varianta Touring, která se naposledy vyráběla v generaci E61, tedy před více než patnácti lety. Zatím je novinka z divize M s kódovým označením G90 ve fázi testování a moc oficiálních informací o ní nevíme. Nicméně na internetu se začínají objevovat důvěryhodné zdroje, které odhalují podrobné technické specifikace chystané novinky. Má mít brutální výkon, ale vysokou hmotnost.

Recenze BMW řady 5

Bude to plug-in hybrid s obrovskou nadváhou

Není tajemstvím, že mnichovská značka supersedan a superkombík osadila plug-in hybridním osmiválecem z extravagantního SUV XM. Ovšem doposud se nevědělo, kolik přeplňovaný 4,4 litrový motor V8 dopovaný elektřinou bude mít koní. Podle webové stránky Bimmer Post, která se na bavorskou automobilku specializuje a má velmi dobré zdroje, se spalovací část pohonné jednotky BMW M5 pyšní výkonem 577 koní a 750 Nm, zatímco elektromotor má přidávat dalších 194 koní a 280 Nm točivého momentu. Celkový systémový výkon by pak měl být 718 koňských sil. Což je o bezmála sto sudokopytníků více, než co pod kapotou nabízel předchůdce ve verzi Competition.

Jenže si musíme nalít čistého vína a přiznat, že počet koní není u sportovního auta všechno. Důležitá je také hmotnost, která u elektrifikovaného „eMka“ může dělat problémy. Podle uniklých informací má totiž nové BMW M5 velkou nadváhu a údajně váží kolosálních 2 435 kg. To přece nemůže být pravda? No, právě že může, jelikož podobnou pohotovostní hmotnost má i nové Porsche Panamera Turbo E-Hybrid. Takže nadupaná „Pětka“ bude pořádný cvalík. Jen pro představu, mezigeneračně BMW M5 přibralo na váze o 453 kilogramů.

A proč je vlastně budoucí nejvýkonnější BMW řady 5 tak těžké? No hlavně kvůli plug-in hybridnímu systému, jehož součástí je elektromotor a baterie o kapacitě 18,6 kWh. To ale není všechno. Novinka z divize M má údajně i větší karosérii. Hovoří se o nárůstu 36 milimetrů do délky a 70 mm do šířky, což také může znamenat dalších pár kilogramů navíc. Krom toho se dá předpokládat, že verze Touring (kombi) bude ještě o to těžší.

Nicméně zda zvěsti nelžou, se dozvíme už brzo, a to při světové premiéře, která proběhne v následujících měsících. Výroba sedanu se pak zahájí v červenci tohoto roku a v listopadu se na montážní lince objeví i kombík.

9.3.2024 7:29| autor: Robin Běhal | zdroj: Bimmer post

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist