autoweb.cz > Audi > Audi A1 Sportback > Audi S1 > Nové Audi S1 Sportback atakuje české silnice
Nové Audi S1 Sportback atakuje české silnice
Audi říká, že „oživuje slavnou minulost.“ Pro ty později narozené – vozy Audi S1 vládly v 80. letech minulého století světovým rally a svého času byly neporazitelné. Po více než třiceti letech se tento název vrací v podobě Audi S1 Sportback.
Novinka přijíždí stejně jako legendární předchůdce s přeplňovaným motorem a pohonem všech kol. V tiskovém prohlášení Audi se pak říká, že „v městských uličkách je naprosto nepřehlédnutelný. Zaujme sportovním designem s agresivně tvarovaným předním a zadním nárazníkem, bočními prahy, zadním difuzorem a dvojicemi oválných chromovaných koncovek výfuku na obou stranách.“
No, nás by asi – mluvíme-li o souvislosti se závodními auty – zajímalo, jak se bude auto vyjímat na klikatých okreskách spíše než v městském prostředí, ale svým způsobem můžeme možná chápat tuto informaci jako náznak, kam značka s tímto modelem míří. Závodní tratě to tedy (asi) nebudou.
I když „příslibem dynamických jízdních vlastností jsou i 17“ kola z lehké slitiny s pneumatikami 215/40 R 17 a střešní spoiler v designu S.“ Tak těžko říct, že? Podívejme se pod kapotu. Trochu nás mrzí, že tam nenajdeme brilantní pětiválec s neuvěřitelným zvukem a explozivním charakterem , ale ani čtyřválec 2.0 TFSI s výkonem 231 koní a 370 Nm nebude postrádat dostatek dynamiky.
Připomeňme si také, že nejmenší model s přídomkem S disponuje šestistupňovou mechanickou převodovkou a trvalým pohonem všech kol. Ten spoléhá na mezinápravovou spojku Haldex a elektronické uzávěrky diferenciálů. Z nuly na stovku zrychlí za 5,8 sekundy, maximálkou je 250 km/h a spotřeba 7,1 l/100 km.
A cena na úplný závěr,jak jinak. Základem je 769 900 Kč za poměrně slušnou výbavu, samozřejmostí pak je možnost dalších a dalších příplatků.