Na okruhu Paul Ricard s Audi, Ferrari, Lamborghini a Porsche
autoweb.cz > Audi > Audi R8 > Audi r8 spyder > Nové Audi R8 Spyder V10 oslňuje klasickou střechou a dynamickými výkony
Nové Audi R8 Spyder V10 oslňuje klasickou střechou a dynamickými výkony
Onou klasickou střechou je míněno plátno, auto spoléhá na na módní pevnou konstrukci, ale na desítky let osvědčený koncept plátěného zastřešení. a klasický je i motor, myšleno s atmosférickým sáním. Jde o desetiválec 5.2 FSI, díky kterému auto překoná hranici tří set kilometrů v hodině.
Podrobněji k jednotlivým aspektům – nejprve ke zmiňované střeše – jejíž krajní zadní partie jsou protaženy směrem k zádi. Tyto prvky zajišťují potřebné propnutí tkaniny a společně s velkým víkem prostoru pro složenou střechu dokonale ladí s atletickým designem vysokovýkonného sportovního vozu. Elektrohydraulický mechanismus otevře a zavře střechu během 20 sekund, a to i za jízdy rychlostí až 50 km/h. Zadní okno lze zasunout do stěny mezi interiérem a motorovým prostorem. Jsou-li všechna okna ve vysunuté poloze, proudí vzduch nad karoserií jen s minimem turbulencí.
Co hmotnost, atlet nebo tlouštík? Bez provozních náplní váží stroj 1612 kilogramů, i díky skeletu z hliníku a uhlíkových kompozitů. U motoru mluví automobilka o silných závodních genech, atmosféricky plněný agregát se zdvihovým objemem 5,2 litru nabízí nejvyšší výkon 540 koní a maximální točivý moment 540 Nm při 6500 otáčkách. Zrychlení z 0 na 100 km/h umí novinka za 3,6 sekundy a nejvyšší rychlost je 318 km/h. K tomu R8 Spyder spotřebuje 11,7 litru na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 277 gramů na kilometr.