Nové Audi R8 Spyder V10 oslňuje klasickou střechou a dynamickými výkony

Pokud chcete jezdit s větrem ve vlasech maximální možnou rychlostí (a se čtyřmi kruhy na kapotě), pak nemáte jinou možnost. Lakonicky řečeno.

Onou klasickou střechou je míněno plátno, auto spoléhá na na módní pevnou konstrukci, ale na desítky let osvědčený koncept plátěného zastřešení. a klasický je i motor, myšleno s atmosférickým sáním. Jde o desetiválec 5.2 FSI, díky kterému auto překoná hranici tří set kilometrů v hodině.

Podrobněji k jednotlivým aspektům – nejprve ke zmiňované střeše – jejíž krajní zadní partie jsou protaženy směrem k zádi. Tyto prvky zajišťují potřebné propnutí tkaniny a společně s velkým víkem prostoru pro složenou střechu dokonale ladí s atletickým designem vysokovýkonného sportovního vozu. Elektrohydraulický mechanismus otevře a zavře střechu během 20 sekund, a to i za jízdy rychlostí až 50 km/h. Zadní okno lze zasunout do stěny mezi interiérem a motorovým prostorem. Jsou-li všechna okna ve vysunuté poloze, proudí vzduch nad karoserií jen s minimem turbulencí.

Co hmotnost, atlet nebo tlouštík? Bez provozních náplní váží stroj 1612 kilogramů, i díky skeletu z hliníku a uhlíkových kompozitů. U motoru mluví automobilka o silných závodních genech, atmosféricky plněný agregát se zdvihovým objemem 5,2 litru nabízí nejvyšší výkon 540 koní a maximální točivý moment 540 Nm při 6500 otáčkách. Zrychlení z 0 na 100 km/h umí novinka za 3,6 sekundy a nejvyšší rychlost je 318 km/h. K tomu R8 Spyder spotřebuje 11,7 litru na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 277 gramů na kilometr.

24.3.2016 7:21

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist