Nové Audi A6 oficiálně

Audi konečně ukázalo svůj veledůležitý model – nový sedan A6, který bude soupeřit s BMW řady 5 či Mercedesem třídy E.

Když jsme včera vyzvedávali jeden testovací vůz Audi, všimli jsme si na showroomu značky jedné současné A6 a napadlo nás, jak je to staré auto a že už by to chtělo něco nového. A skutečně… Díváte se na nové Audi A6, které se velikostí i inovacemi na palubě přibližuje větší limuzíně Audi A8 tolik, že vyvstává otázka, kdo vlastně bude A8 potřebovat.

Design nového Audi A6 věrně kopíruje nastolený trend s maskou ve tvaru erbu a s poněkud přísným výrazem. Zatímco zvenku je auto velmi zdrženlivé a člověk neznalý věci si klidně poplete modely A4, A6 i A8, uvnitř je tato jednotnost spíše ku prospěchu. Interiér taktéž připomíná limuzínu A8.A teď k motorům. Audi A6 prozatím pokrývá výkonové rozpětí od 177 do 300 koní. Na začátku je čtyřválec v modelu Audi A6 2.0 TDI o výkonu 177 koní a točivém momentu 380 Nm. Na stovku se dostane za 8,7 sekundy a rozjede se na 228 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva činí jen 4,9 l/100 km.

Dalším dieselem je oblíbený motor 3.0 TDI, který je k dostání ve dvou variantách. První má výkon 204 koní, točivý moment 400 Nm a Audi A6 se s ním dostane na stovku za 7,2 sekundy. Maximální rychlost tohoto modelu dosahuje na 240 km/h a v kombinovaném režimu jezdí za 5,2 l/100 km.

Nejsilnější varianta motoru 3.0 TDI má výkon 245 koní, točivý moment 500 Nm mezi 1400 a 3250 ot./min. a při sprintu za maximální rychlostí 250 km/h mine metu 100 km/h za 6,1 sekundy. Kombinovaná spotřeba paliva pak činí rovných šest littrů na 100 km.Benzínové motory prozatím zastupuje čtyřválec 2.0 TFSI ve spojení s elektromotory a dva šestiválce – atmosférický 2.8 FSI a kompresorem přeplňovaný 3.0 TFSI. Atmosférická jednotka má výkon 204 koní a točivý moment 280 Nm, ale atraktivnější bude určitě motor s kompresorem, který nabízí rovných 300 koní výkonu a 440 Nm točivého momentu, který je k dostání od 2900 do 4500 ot./min.

Audi A6 3.0 TFSI se i díky standardně dodávanému pohonu všech kol quattro na stovku dostane za 5,5 sekundy a jeho rychlost je omezena na 250 km/h. V kombinaci spotřebuje 8,2 l/100 km.

Audi A6 velká fotogalerie

Audi A6 fotogalerie

Čtyřválec TDI posílá výkon standardně na přední kola buď přes manuál nebo převodovku multitronic. Šestiválec 2.8 FSI může být spojen i s pohonem všech kol, pak automat multitronic nahrazuje sedmistupňová dvouspojková převodovka S-Tronic. Ta je standardem u verzí 3.0 TDI (245 k) a 3.0 TFSI, které jsou vybavené pohonem všech kol quattro již v základu.Samostatnou kapitolou je pak hybridní verze, která vznikla hlavně kvůli americkému trhu. Základem je motor 2.0 TFSI, který má výkon 211 koní. K němu je připojen elektromotor o výkonu 45 koní a točivém momentu 211 Nm. Elektromotor je připojený rovnou k motoru, takže je celý systém poměrně kompaktní. Síla pak putuje na přední kola přes upravenou osmistupňovou automatickou převodovku.Hybrid se umí rozjet na elektřinu až na 100 km/h a při konstantní rychlosti 60 km/h má dojezd 3 km. Při plném výkonu se Audi A6 Hybrid dostane na stovku za 7,3 sekundy a dosáhne na 238 km/h. Spotřeba činí slušných 6,2 l/100 km.

Výbava modelu je docela bohatá a věci jako dvouzónová klimatizce jsou samozřejmostí. Audi si samozřejmě nechá za hračky v podobě „inteligentní“ navigace převzaté z modelu Audi A8, která posílá data převodovce i tempomatu, či audio systém Bang & Olufsen zaplatit.

autoweb.cz

1.12.2010 7:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist