autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Nové Audi A6
Nové Audi A6
Nastupující generace Audi A6 je téměř pět metrů dlouhá, po vzoru A8 W12 má novou velkou mřížku chladiče, která se později objeví na všech dalších audi, a navíc je širší a má delší rozvor. Dovnitř se díky tomu vejdou v naprostém pohodlí čtyři dospělí, aniž by museli cestující vpředu posouvat sedadla, a v zavazadlovém prostoru s objemem 565 l přesto stále zbývá více místa než v áosmičce.
Karosérie si uchovala svůj základní profil, ale dostala novou výraznou čelní masku se vzestupným prolisem prahové lišty zasahujícím až ke konci zadního nárazníku a novým tvarem zadních blatníků a zadní kapoty se ášestka jasně loučí se zakulacením á la TT a přechází zčásti k techno tvarům A8. Se širším rozvorem kol je na silnici ještě rozkročenější, i když i pro ní (stejně jako v případě všeho od Hondy Accord po BMW 5) platí, že pro pěkný efekt bude třeba objednávat větší rozměry kol, než jaká jsou ta šestnáctipalcová v základní nabídce.
Při květnovém uvedení na trh bude možné vybírat z pěti motorů, ze kterých budou tři benzínové a dva dieselové. Základní verze 2,4 V6 bude mít 170 koní a v rozmezí od tří do pěti tisíc otáček 231 Nm, a i když se to nezdá na tak velké auto jako kdovíjak velká čísla, stačí to na zrychlení z nuly na sto za 8,9 s a maximální rychlost 233 km/h. Dalším benzínovým motorem v řadě bude nový 3,2 V6 FSI s výkonem 255 koní, který dokáže snížit čas potřebný na stovku na 6,9 s (verze quattro za 7,1 s) a maximálku zvýšit na 250 km/h. Nejsilnějším motorem bude vidlicový osmiválec 4,2 l s výkonem 335 koní a točivým momentem 422 Nm, se kterým bude zrychlení na stokilometrovou rychlost trvat 6,1 s. Nejvyšší rychlost bude opět elektronicky omezená na 250 km/h.
Audi A6 velká fotogalerie
Naftový pohon bude zastupovat zcela nový třílitrový vidlicový šestiválec s výkonem 225 koní a točivým momentem 452 Nm, dostupným od 1400 ot/min. Zrychlení na stokilometrovou hranici s ním potrvá 7,3 s a kombinovaná spotřeba by neměla přesáhnout 8,3 l/100 km. Doplňovat ho bude již známý motor 2,0 TDi s výkonem 140 koní a točivým momentem 320 Nm.
Kromě osmiválcového benzínového motoru a třílitrového dieselu bude možné všechny jednotky kombinovat se šestistupňovou ruční převodovkou, která má mít velmi přesný chod a zkrácené dráhy řazení. Ve většině prodaných verzí se však spíše objeví šestistupňový automat Tiptronic s možností sekvenčního řazení s pádly pod volantem a okrajově i přepracovaná převodovka Multitronic s variabilním převodem, která bude mít nově sedm přednastavených rychlostních stupňů.
Ve prospěch Audi vždy hovořila kvalita zpracování a nová A6 nebude výjimkou. Vysoké úrovně odolnosti za všech podmínek se docílilo i třetinovým nárůstem tuhosti karoserie a použitím těch nejlepších materiálů v interiéru. Jak uvnitř, tak zvenčí je patrné, že slícování u Audi bude opět na několik let dopředu diktovat ostatním výrobcům podmínky. V interiéru je za volantem patrná nová orientace ovládacích prvků a středového panelu na řidiče, čímž Audi úsměvně přebírá po mnoha letech to, co BMW v pětkové řadě nedávno opustilo. Mezi předními sedadly je na stejné úrovni s řadící pákou umístěný ovladač systému MMI (obdoba iDrive u BMW či Command u Mercedesu), který se stará o nastavení všeho od ventilace po navigaci, a nový je i střed volantu se znakem Audi uprostřed mřížky, která má shodný tvar s mřížkou chladiče. Pěkným detailem jsou i pohledné vnitřní kliky z jednolitého kusu hliníku.
Jízdními vlastnostmi se A6 nebude lišit od nastavení ostatních modelů ve výrobní řadě a s jistotou se dá počítat s mírnou nedotáčivostí. Delší chod závěsů kol ale napovídá, že schopnost pohltit rázy na rozbitých silnicích bude ještě lepší. Pohon všech kol quattro, který je pro Audi již mnoho let stěžejním bodem pro budování značky, se bude tradičně starat o větší míru sebejistoty, zvláště na mokru či sněhu. V příštím roce se do výroby dostane i pneumatický podvozek převzatý z A8.
Ve směřování k novým technologiím bude A6 mezi prvními auty na silnici s oddělenými světlomety pro denní a noční jízdu. Bi-xenony s funkcí natáčení do zatáček se budou starat o svícení v noci, ale pro denní podmínky mají světlomety samostatné hospodárné diody a oddělený reflektor, díky kterým se svícení ve dne neodrazí ve spotřebě.
Pro zvýšenou bezpečnost v případě zadního nárazu se hlavové opěrky okamžitě sklápějí dopředu, aby omezily vznik poranění krční páteře, a vedle klasických čelních a bočních airbagů jsou cestující vpředu chráněni ještě hlavovými airbagy a předpínači pásů (i s funkcí omezovače tahu proti vzniku vnitřních zranění). K hlídání řidičských chyb navíc slouží již klasický stabilizační systém s ABS, omezením prokluzu, elektronicky řízenými brzdami a nouzovým zesilovačem brzdného účinku.
Celkově je však největším úspěchem ášestky její hmatatelný posun ke kvalitám, image a prostornosti A8. Je to sice nezvratný důsledek změn stejného typu u BMW a Mercedesu, ale kvůli němu teď bude mít řada zákazníků dilema, zda vůbec áosmičku potřebují. V mnoha případech přijdou na to, že až na otázku ryzí prezentace jim A6 udělá ve všem stejně dobrou službu, ale za citelně nižší cenu.
redakce autoweb.cz