autoweb.cz > Toyota > Toyota Land Cruiser > Nová Toyota Land Cruiser boduje vzhledem. Pod kapotou si ponese téměř třílitrový naftový motor
Nová Toyota Land Cruiser boduje vzhledem. Pod kapotou si ponese téměř třílitrový naftový motor
Je tomu už přes sedm dekád, kdy spatřil světlo světa legendární model Land Cruiser, tehdy ještě pod názvem Toyota Jeep BJ. Ihned se ukázalo, že tento vůz má neuvěřitelný potenciál, a to nejen proto, že se stal prvním, který dokázal zdolat svahy slavné japonské hory Fuji. Od té doby pověst tohoto modelu jen skvétá a dodnes si ho zakoupilo více ne ž 11,3 milionu lidí po celém světě.
Nová platforma posouvá komfort cestování
I Hilux má něco do sebe
Nový Land Cruiser si zachoval tradiční odolnou rámovou konstrukci a je postaven na podvozkové platformě Toyota GA-F. V principu to znamená zlepšení terénních vlastností. Zároveň se tuhost nového rámu zvýšila o 50 %, auto je tak dle automobilky poddanější a zajišťuje více pohodlí. Poprvé v modelu bude použit elektrický posilovač řízení, což by mělo potlačit přenos otřesů od kol do volantu, a zároveň v terénu zaručit lepší a snazší manévrovatelnost.
Toyota přichází u svého modelu s odpojitelným předním stabilizátorem
Vůbec poprvé automobilka do svého auta namontovala odpojovací stabilizátor na přední nápravě, který lze aktivovat spínašem na přístrojové desce. Auto tak získá lepší ovladatelnost hlavně v nezpěvněném terénu. Klasikou pak budou vylepšené systémy monitorující jízdu v terénu (novinkou je pak kamera, která dokáže snímat prostor pod autem) a bude možné si logicky zvolit i jízdní režim, tedy přizpůsobit auto terénu, po kterém jede, což už má většina off-roadových novinek.
Ze světa Toyoty
Pohon došel vylepšení
Na našem kontintentu bude nový Land Cruiser nabízen s přeplňovaným naftovým motorem 2,8 litru, s výkonem 204 koní (150 kW) a ve spojení s novou osmistupňovou automatickou převodovkou Direct Shift. Začátkem roku 2025 bude k dispozici elektrifikovaný pohon spojující výkonný a hospodárný naftový motor se 48V mild-hybridní technologií.
Vizuální stránka odkazuje na tradice
Design exteriéru při pohledu z boku se drží klasické siluety Land Cruiseru s robustními horizontálními křivkami. Celková délka vozu je 4920 mm při šířce 1980 mm a výšce 1870 mm; rozvor náprav činí 2850 mm.
Robustní a drsný vzhled vyjadřuje ideu „návrat ke kořenům“, ale současně reprezentuje onu praktičnost a funkční design – ten se hlavně propisuje do prvků jako jsou: kratší převisy, vymodelované rohy a zúžená spodní partie karoserie. Jednotlivé součásti karoserie byly kromě toho navrženy tak, aby je v případě poškození bylo snadné vyměnit. Přitažlivá je i přední maska, které mohou dominovat dva druhy světlometů, a to buď kulaté (se kterými dorazí i tzv. First Edition) nebo hranaté.
Interiér si pak můžete namodelovat do pěti nebo sedmimístného uspořádání. Uvnitř vás potěší řada detailů jako horizontální uspořádání přístrojového panelu nebo tvarování spínačů s ohledem na snadné ovládání i při jízdě v náročném terénu. Velký důraz kladli návrháři i na dobrý výhled řidiče ve všech směrech, o čemž svědčí nízká kapota motoru, zmíněný panel nebo snížení okenní čáry ve spojení s bočními okny, která otevírají výhled směrem k zemi.
V úvodu přijede tzv. První edice
Land Cruiser bude na evropský trh uveden v provedení First Edition v počtu 3000 ks, a to výhradně pro ty zákazníky, kteří si tento vůz rezervují během prvního předprodejního období od října tohoto roku. Neměli byste váhat, protože právě ony klasické kulaté světlomety nebo dvoubarevné lakování karoserie v odstínu hnědá Sand a modrá Smoky vypadají náramně.