Nová Toyota Corolla posunula laťku zase o něco výš. Bude vás bavit jak jízdními vlastnostmi, tak spotřebou.

Omlazená Corolla se sportovním charakterem a v kombíku? Za nás jedině ano! Dokáže totiž naplno využít své hybridní ústrojí, nabídnout pohodlné svezení posádce a k tomu všemu vás bude bavit ji řídit. A co je víc?
20230723_095331-1100x618.jpgCelá galerie 36 Zdroj: Sabina Sarkisovová

Japonci mají jakýsi cit pro technologie a přesně ví, co svět bude vyžadovat v následujících letech. Jak jinak byste si vysvětlil fakt, že Corolla je tady s námi již přes padesát let a zakoupilo si ji přes 50 milionů lidí? Ano, správně uvažujete, že se jedná o nejprodávanější vůz světa. A proto bylo na čase se s jeho vývojem posunout zase o kousek dál. Co tedy nový vůz – Toyota Corolla 2.0 TS GR Sport – nabízí?

Dvanáct generací Corolly a pořád se ji svět nemůže nabažit.  Proč by taky měl, když automobilka je schopna pokrýt skoro všechny varianty. V nabídce tak najdete hatchback, sedan, SUV pojmenované Corolla Cross, ale i právě testované kombi (Touring Sports). Všechny varianty prošly lehkou změnou designu. Modely tak dostaly novou mřížku chladiče či rámečky mlhových světel. Nesmí chybět nové liťáky a po bližším prozkoumání zjistíte, že se na autě objevují i nové bi-LED světlomety. Nutno podotknout, že musíte být na auto vážně fajnšmekři, abyste tuto změnu zaznamenali. A nebyla by to ta pravá změna zevnějšku, kdybyste si nemohli vybrat z husté palety barev. K dispozici tak je nově modrá, modrozelená nebo metalicky šedá. Tyto barvy doplňují jakési standardní barvy ve výběru.


Toyota Corolla Cross


Výběr výbav vám to dost usnadní

Aby vám Toyota výběr ještě zjednodušila, má pro vás k dispozici 5 výbavových stupňů. Ten nejnižší Active postupně stoupá do Comfortu, přes Style, testovaný GR Sport, až po Executive. Proč to píšeme? Protože je dobré například vědět, že interiér se mění právě v návaznosti na zvolený paket. Už u Comfortu se totiž po nasednutí můžete kochat větším multimediálním displayem (nyní 10,5″), který je oproti předešlé generaci mnohem vymazlenější, dokáže reagovat na příkazy hbitěji a pochvalu si zaslouží i ono grafické vykreslení. Tady se Corolla posunula vpřed.  Do páru má pak přibližně 12palcový přístrojový štít. V námi testované variantě jsme měli i volant v designu GR Sport a komfortem nás potěšilo textilní čalounění v kombinaci se syntetickou kůží na sedačkách s červeným obšitím. Ovladatelnost klimatizace či asistentů si Corolla ponechává v tlačítkové podobě, což ji dává nádech staromilství, ale zároveň to dokazuje fakt, že dobré auto nemusí být extrémně přetechnizované k tomu, aby bylo výjimečné.

Co do pohodlí a prostornosti je v tom Corolla, řekněme v pohodě. Místa pro posádku vpředu je tak akorát, na zadní lavici je to o fous. Vejdete se, bude vám tam komfortně, ale není to na žádné rozvalení nebo převážení extrémně vysokých lidí. Čím je to vše kompenzováno je velikost zavazadelníku, která je v základu 581 litrů, po sklopení zadních sedadel (do roviny) 1591 litrů. Překvapí a potěší vás pogumovaná podložka – věci v kufru vám tak za prvé nekloužou, a hlavně si ho neušpiníte. Pokud se tak stane, je podložka snadno omyvatelná.

Hybridy doznaly vyladění

U tohoto auta je ale nejdůležitější to, co má pod kapotou. V tomto případě je to již 5. generace hybridního ústrojí, které si můžete vybírat s obsahem motoru 1.8 (140 koní) nebo 2.0 (196 koní). V našem testu jsme měli k dispozici silnější variantu. Řeknete si, že tohle je u Corolly standard, ale je dobré se zaměřit na onen progres, kterým dané motory prošly. Došlo k úpravám jednotky řízení energie, stejně tak se zmenšila baterie, která ať menší, a tím pádem lehčí, je nyní výkonnější. Zmenšila se dokonce i váha převodovky. V praxi to znamená, že auto okamžitě reaguje na sešlápnutí plynu a disponuje poměrně vysokou hbitostí. Kromě toho, že dynamiku pocítíte pod zadkem, můžete si ji ověřit i papírově – vždyť to auto umí z 0 na 100 km/h za 7,7 sekund.

Co vás během jízdy překvapí je právě ona délka jízdy pouze na elektřinu. Elektromotor se totiž zapojuje poměrně často a na delší časové úseky. A to na něj nemusíte být kdovíjak jemní. Pokud chcete vystřelit v nižších rychlostech, je to právě elektromotor, který vás ideálně popostrší a kde plní svou funkci dokonale. I napříč tomu, že do vnitřku auta pustí trochu toho rachotu.

Jezdí velmi úsporně

Radost budete mít i ze spotřeby. Pokud ji budete šolíchat ve městě, dostanete se někam k 4,5 litrům. Pokud se toho ale nebojíte a vyrazíte s Corollou na dálnice, okresky a užijete si s ní trochu té sportovní zábavy, odmění se vám 5,2 litry. Ani jedna z oněch hodnot není vůbec špatná, ba naopak.

Pochvalu si zaslouží i adaptivní podvozek. Zatímco v normálním módu přináší posádce dostatek komfortu a klidu v interiéru, při zapnutí sportovního módu výrazněji přituhne a přiklekne a dává řidiči znát velmi detailní informace o povrchu pod koly. Na druhou stranu i sebemenší nerovnosti překonává hladce.

Pokud nejste vyhranění petrolheadi a kousnete hybridní ústrojí, je Corolla ideálním společníkem na cestování v jednom, ale je vhodná i k rodinným vyjížďkám. Přináší radost z normální jízdy, klid vaší peněžence a dává na výběr opravdu všem. Jen ta cena přes jeden milion korun je jaksi překvapivě nepřekvapivá. Proč takový slovní obrat? Protože v dnešní době je vše drahé, a když chcete kvalitu, musíte investovat.

25.8.2023 7:24| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist