Nová Škoda Octavia Combi

V pražských ulicích jsme dnes ulovili na první pohled zvláštní rasu – kombinaci Volva a Mercedesu, pod kterou se při městském testování skrývala utajená Octavia Combi.

Na rýsovacích prknech a v garážích vývojového oddělení Škody existuje Octavia Combi již delší dobu a lze bezpečně říct, že se na ní pracovalo už před několika lety paralelně s novou generací Octavie, představené začátkem tohoto roku. Na veřejnost se však v prototypové podobě odvažuje až nyní, i když stále s částečným maskováním. Auto na fotkách jsme odhalili při jeho průjezdu Prahou, kam zavítalo v rámci povinného městského testování.

Přední část sice nese výrazný převlek, ale pravou identitu prozrazují ostatní charakteristické prvky, ke kterým patří prolis na kapotě vedoucí až k čelnímu znaku, tvar vnějších klik a lišt na dveřích, umístění antény na střeše, design ráfků a v neposlední řadě i tovární poznávací značka.

Prototyp je zajímavý i svou úsměvnou kombinací převleků. Umělečtí maskéři ve vývoji vzali čelní spoiler, tvarově připomínající velká volva, který jim zbyl z maskování prvních oktávek nové generace ze začátku tohoto roku, a snoubili ho z ledabyle spíchnutou čelní mřížkou a vykrojenými lepenkovými mračítky ve stylu Mercedesu C, který se s Octavií Combi rozměrově překrývá. Výsledek tak připomíná hybrid obou aut, což vychází i ze skutečnosti, že přední kapota Octavie má podobně vystouplý klínovitý prolis jako Volvo V50. Napodobování Volva není také vůbec náhodné a v minulém roce se v médiích několikrát objevil odkaz na vyjádření vedení firmy, že Škoda chce být středoevropským ekvivalentem švédské značky. Na této ambici pravděpodobně nemění nic ani to, že jí nedávno dementoval odstupující ředitel Kulhánek.

Škoda Octavia II fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Octavia II 2 fotogalerie

V případě kombi bude stejně jako v minulosti platit, že bude sdílet motory a výbavu s liftbackem. Nabídka motorů u nové Octavie není zdaleka tak široká jako u předchozí verze, i když do budoucnosti se počet motorů jistě rozšíří. V praxi to znamená, že pro začátek se základní verze Combi objeví s benzínovým motorem 1,4 MPI, na který budou navazovat dvě šestnáctistovky, klasická MPI a dále FSI s přímým vstřikováním. Nejpopulárnějším modelem se pravděpodobně stane 1,9 TDI s výkonem 77 kW/105 koní. Vrcholnou verzí bude do příchodu RS či jiného přeplňovaného benzínového motoru představovat 2,0 TDI s výkonem 103 kW/140 koní a šestistupňovou ruční převodovkou.

Začátkem příštího roku se však v obou Octaviích objeví i dvouspojková převodovka DSG, která se teprve dnes dostává do výrobních řad Volkswagenu Golf a Touran.

Škoda Octavia III fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Octavia III 3 fotogalerie

Stupně výbavy budou stejné jako u liftbacku, u kterého jsou rozděleny do tří úrovní – Classic, Ambiente a Elegance. Cena liftbacků se v základním provedení pohybuje podle výbavy od 425 tisíc do 650 tisíc korun. Combi by mělo být tradičně v každém provedení o padesát až šedesát tisíc korun dražší a jeho cenové rozpětí by se mělo udržet zhruba mezi 480 000 až 720 000 Kč.

 

Tiskové oddělení Škody je na jakékoli informace skoupé, ale jisté je, že nová Octavia Combi bude v premiéře představena nejpozději na autosalonu v Paříži na přelomu září a října. Do prodeje se má v ČR dostat v posledním čtvrtletí tohoto roku.

redakce autoweb.cz

19.7.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist