autoweb.cz > Mini > Mini Cooper > Nová Mini John Cooper Works jsou tu. Pořádnou řidičskou radost koupíte za méně než milion
Nová Mini John Cooper Works jsou tu. Pořádnou řidičskou radost koupíte za méně než milion
Úplně nová generace stylových aut Mini postupně přichází na evropský trh. Automobilka je začala odhalovat a uvádět do prodeje už v loňském roce, ale stále vyvíjí nové varianty a právě teď byla představena ta, kterou očekávalo nejvíce automobilových nadšenců. Mini konečně uvádí sportovní modely John Cooper Works, zakládající na tradičním malém třídveřovém modelu, se spalovacími motory.
Nová Mini se budou prodávat v obou již známých variantách, v nichž byly k dispozici také v minulé generaci. Ke standardnímu třídveřovému hatchbacku se tak pochopitelně připojuje i maličký kabriolet a obě novinky nesou stejné charakteristické rysy. Mini zároveň říká, že látková střecha kabrioletu se složí během pouhých 18 sekund a můžete to provést i při jízdě do rychlosti až 30 kilometrů v hodině.
Silnější čtyřválec pod kapotou
Mini John Cooper Works v obou karosářských variantách pohání už tradiční turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový zážehový čtyřválec TwinPower Turbo od BMW, s nímž vyvinou maximální výkon 231 koní. Ten je sice stejný jako u předcházející generace, ale dobrou zprávou je, že s novým nejvyšším točivým momentem 380 newtonmetrů jsou nová Mini o 60 newtonmetrů silnější než odcházející modely.
Bohužel, automobilka se definitivně vzdává tradiční manuální převodovky a jedinou volbou se tak stává dvouspojková automatická převodovka s pádly pod volantem. Mini uvádí, že standardní hatchback zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy a kabriolet ke stejnému sprintu potřebuje 6,4 sekundy. Mírně se liší i maximální rychlost, protože hatchback zvládá až 250 km/h, kabriolet 245 km/h.
Charakteristický design
Svým designem obě nová Mini John Cooper Works zřejmě nepřekvapí. Už minulá generace nesla charakteristické červené prvky v odstínu Chilli Red, s nimiž se pyšní i nová verze. A nepochybně jste si mohli všimnout, že nějaká stejně vypadající Mini už po českých silnicích jezdí. Jedná se však o výbavové pakety se stejným jménem.
Další testy malých aut
Plnotučné Worksy však poznáte podle dvou specifických detailů – na předním nárazníku se objevily nové vstupy vzduchu se svislými červenými proužky a na zadní části nechybí typická centrálně umístěná výfuková koncovka. U nejnovější generace má pouze jednu rouru.
Mini navíc napovídá, že v kabině se novinka nijak výrazně neliší od již vyráběných Cooperů. Nejdůležitějšími prvky v interiéru jsou sportovní volant John Cooper Works, sportovní sedadla a centrální kruhový OLED displej s průměrem 240 milimetrů, sloužící jako přístrojový štít i hlavní obrazovka infotainmentu.
A kolik novinka bude stát? Už ji najdete i v českém konfigurátoru se základní cenou od 976 300 Kč za třídveřový hatchback. Za stylovější kabriolet s nekonečným nebem nad hlavou zaplatíte přinejmenším 1 095 900 Kč.