Nová Impreza STi bude ještě ostřejší

S řadou významných technických změn pro rok 2005 se sériové STi nebezpečně přiblíží omezené edici WR1, která je v Evropě k dostání pouze v Británii.

Pro modelový rok 2005 připravuje Subaru nečekaně velký zásah do techniky beztak vynikající Imprezy STi, který se částečně projeví i u základní přeplňované verze WRX.

Nové STi se má představit s řadou technických, kosmetických i designových změn, které z ní mají udělat ještě výhodnější koupi než doposud.

Nejpřevratnější z nich je zavedení systému DCCD, což je zkratka pro ruční přerozdělování výkonu mezi přední a zadní kola pomocí ovladače umístěného mezi sedadly u řadicí páky. Stejný systém mají už mnoho let všechna auta ve WRC a v posledních několika letech i hlavní konkurenti Imprezy, Mitsubishi Evo VII a VIII.

Nový je i přepracovaný přední samosvorný diferenciál s rychlejší reakcí na protáčení kol. Pozadu nezůstal ani samotný podvozek, jehož největší změnou je prodloužení rozvoru kol o 10 mm. Také rozchod kol je širší, což mimochodem dokazují i nové lemy blatníků, které jsou dobře vidět na tajné fotce Imprezí naložených na kamionu.

Změnou prošly i závěsy kol a také pružiny, tlumiče i stabilizátory. Uchycení všech komponentů v karosérii je také pevnější a řízení dostalo přídavný chladič hydraulické kapaliny posilovače. Pro lepší proudění vzduchu pod autem přibyly na podvozku speciální kryty.

V motorovém prostoru došlo ke zvětšení mezichladiče, který má stále manuálně řízené ostřikování vodou pro lepší chlazení ve ztížených podmínkách, ale jeho výkony zůstaly beze změn.

V interiéru se mají objevit kvalitnější materiály a také svůdnější provedení sportovního volantu momo. Středový panel se má představit v novém tvaru a má nést i vylepšenou verzi audio systému.

Milým detailem je malý znak STi na kolech, který je vidět na přiložené fotce.

Dohromady mají všechny změny vést k ještě vyšším zážitkům z jízdy, ale z pohledu evropských zákazníků (mimo Británii) je možná stejně důležité i to, že se po mnoha letech čekání konečně dostanou ke stejně vyspělým technologiím, jaké si už dlouho užívají řidiči na domácím trhu v Japonsku.

redakce autoweb.cz

17.9.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist