Nová část Pražského okruhu významně pomůže řešit dopravní problémy. Její výstavba započne letos

Od 80. let minulého století se pracuje na výstavbě Pražského okruhu, avšak dokončena je zatím jen polovina. „Nejnověji“ se přistoupilo k otevření jižních segmentů, ale to je již dlouhých třináct let. V letošním roce by se měla zahájit výstavba další části, tentokrát směřující na východ, zahrnující úsek dlouhý 12,5 km mezi Běchovicemi a D1.
rsz_rsd-1-1100x618.jpg Zdroj: ŘSD

„Každý, kdo se pohybuje po pražské aglomeraci nebo samotné Praze, si je vědom nedostatku Pražského okruhu, zejména ve východní a stejně tak v severní části. Projekt představuje klíčovou infrastrukturní výzvu nejen pro metropoli a její okolí, ale i pro všechny, kdo využívají českou dálniční síť. V současnosti jde o jednu z nejdůležitějších připravovaných akcí Ředitelství silnic a dálnic,“ popisuje situace Radek Mátl, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic.

Součástí jsou čtyři mimoúrovňové křižovatky

Důležitost tohoto dopravního projektu spočívá v jeho schopnosti značně ulevit současné dopravní situaci, přičemž se jedná o technicky velmi náročnou výstavbu. Součástí projektu jsou dva tunely a čtyři mimoúrovňové křižovatky, které představují značnou výzvu v technickém provedení, a to jak v Běchovicích, tak v Říčanech, ale také v Dubči a Lipanech. Včetně mostních estakád je celková realizace projektu extrémně náročná.

Odhadované náklady na realizaci projektu činí přibližně 15 miliard korun. Po dokončení by mělo dojít k přesunutí značné části kamionové dopravy, která v současnosti prochází přes Jižní spojku, Spořilov či Štěrboholskou radiálu.

Přehlcený okruh

„V současné době dochází k vytváření rozsáhlých dopravních zácp na komunikacích, které jsou sice dimenzovány na čtyři až šest pruhů, ale nedostačují. To zvláště v oblasti Spořilova způsobuje výrazné obtíže místním obyvatelům,“ dodal Mátl.

I osobní doprava se potýká s potřebou hledání alternativních tras, což vede k tvorbě dlouhých kolon již za hranicemi hlavního města. Doprava se rozlévá na silnice nižších tříd a snaží se pronikat mezi jednotlivými městy a obcemi na cestách druhých a třetích tříd, což značně zatěžuje obce. Obzvláště komplikované je dnes dostat se z oblasti Říčan od D1 na dálnici D11 bez nutnosti vjíždět do Prahy.

Stavba se zahájí letos

Ředitelství silnic a dálnic si klade za cíl zahájit výstavbu ještě v tomto roce, ačkoliv je nutné překonat řadu výzev, včetně výběru zhotovitele a získání stavebního povolení, kromě toho probíhá i majetkoprávní příprava. Celková doba výstavby je odhadována na 36 měsíců, což znamená, že pokud by práce začaly ještě letos, část okruhu by mohla být dokončena v roce 2027.

7.3.2024 7:14| autor: Redakce Autoweb | zdroj: dopravniinfo, Ministerstvo dopravy, ŘSD
Více o tématu: křižovatkyosobní

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist