Alpina B5 a B6 Edition 50 (2015): jubilejní modely kontrují M GmbH výkonem 600 koní
autoweb.cz > Alpina > Nová Alpina B7 Bi-turbo (2016): pro případ, že BMW M7 nedorazí
Nová Alpina B7 Bi-turbo (2016): pro případ, že BMW M7 nedorazí
Aktuální BMW řady 7 s interním označením G11/G12 je už nějaký ten pátek na světě, pořád ale není jisté, jestli mnichovská automobilka skutečně vypustí nějakou tu ostřejší variantu, o které se již nějakou dobu v zákulisí mluví jako o modelu M770i nebo rovnou M7. Přehnaná očekávání raději nemáme, i kdyby ale ve sportovním oddělení nic takového v příštích letech nevzniklo, BMW má blízkou náhradu.
Tím zástupcem není nikdo jiný než společnost Alpina se statutem výrobce, která velmi úzce spolupracuje se samotnou automobilkou při vývoji zejména sportovních modelů. Firma z německého Bluchloe aktuálně vypustila krátkou upoutávku upozorňující na blížící se představení nové vlajkové lodi, která nejspíše po vzoru svých předchůdců ponese označení B7 Bi-turbo.
Poslední generace typu B7 postavená na základech sedmičky (F01-F04) byla poháněná dvakrát přeplňovaným osmiválcem naladěným nejdříve na 507 a po faceliftu limuzíny dokonce až na 540 koní. Hádáme, že ani nejnovější provedení nedostane jinou pohonnou jednotku (V12 pod označením 760i na premiéru zatím čeká), její výkon však bude nepochybně vyšší.
Ač jde o čirou spekulaci, předpokládáme, že nová B7 Bi-turbo by mohla dostat motor odvozený z modelů B6 a to by znamenalo maximální výkon až 600 koňských sil při 6000 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment okrouhlých 800 newtonmetrů při 3500 ot./min. Také díky snížení hmotnosti novinky se dá předpokládat, že akcelerace na stovku bude záležitostí jen něco málo přes čtyři sekundy a maximální rychlost hravě překročí 300 km/h.
Alpina si své tajemství pochopitelně prozatím nechává pro sebe, předpokládáme ale, že nejpozději se začátkem březnového ženevského autosalonu bychom mohli vědět, zdali byla naše úvaha správná.