Nízké zisky Fordu překvapily analytiky

Ford pokles čekal, odborníky zaskočil. Alan Mulally vidí v situaci "motivací" ke spolupráci s analytiky. Propad způsobil Ford of Europe a jeho nové modely.

Čtvrtý kvartál roku 2010 nebyl pro řadu automobilek dobrý. Zařadil se mezi ně evropský Ford a s ním celá automobilka, jejíž zisky kvůli propadu na starém kontinentu klesly v posledních třech měsících o 79 procent. Akcie Fordu kvůli tomu zažily největší pokles ceny za víc než dvacet měsíců. Výrobce překvapený není, analytici však čekali jiné výsledky.

Čistý zisk třetí největší automobilky světa ve čtvrtém čtvrtletí klesl na 190 milionů dolarů. Za stejné období před rokem přitom Ford vydělal 886 milionů. Na vině je evropská divize, která od října do prosince vyrobila ztrátu ve výši 51 milionů dolarů. Analytici očekávali jiná čísla, protože před rokem Ford of Europe vydělal 253 milionů.Na vině byly mimojiné horší prodeje. Evropský Ford totiž odmítl nabídnout zákazníkům slevy v podobné výši jako konkurence, takže jen v prosinci klesly jeho prodeje o 23 procent. Finanční situaci přechodně zhoršuje také bližící se premiéra nového Focusu. Kromě nákladů spojených s uvedením auta na trh bojuje Ford s výpadkem prodejů starého Focusu.Akcie automobilky spadly po ohlášení ztráty o třináct procent, což je největší pokles od 12. května 2009. V celém loňském roce cena podílů ve Fordu vytrvale rostla, akcie si za dvanáct měsíců připsaly 68 procent. Nečekaný pokles zisku a zakolísání akcií jsou podle Alana Mulallyho „motivací“ celé automobilce, aby lépe komunikovala s analytiky a informovala je včas o svých plánech.

Podle Mulallyho Ford výpadek čekal. Co víc, náklady na propagaci nových modelů v roce 2011 dál porostou, automobilka totiž chystá celou řadu projektů. Vyšší budou také výdaje za materiál, například ocel stála Ford vloni přes miliardu dolarů a letos za ni továrny po celém světě dají ještě víc. Nákladovou stránku podle Mulallyho vyváží růst odbytu, Ford nedávno zvýšil odhady prodejů aut po celém světě a chystá se z velkého koláče utrhnout co největší kus.

autoweb.cz

2.2.2011 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist