Nissan Qashqai se snaží vrátit mezi elitu. S novou tváří chce zaujmout designem i příznivou cenou

Téměř už o něm přestalo být slyšet. Japonská automobilka má ovšem plány, jak se dostat zpět do povědomí českých zákazníků.
20240926_122913-1100x618.jpgCelá galerie 19 Zdroj: Martin Lankaš

Byly doby, kdy se Nissan s přehledem umisťoval mezi dvacet nejúspěšnějších značek na našem trhu. Poslední roky ale zájem o jeho modely výrazně klesal, a to i přes nezanedbatelné prodejní čísla rodinného SUV Qashqai. To se nedávno představilo v modernizované podobě, která přinesla nové technologie i atraktivnější design. Zároveň s ním automobilka přechází do nové éry, jež nabídne řadu nových vozů. A není žádným překvapením, že většina z nich bude elektrická.

Do konce tohoto roku se má představit nová generace rozměrné dodávky Nissan Interstar, kde by měl být mezi pohonnými jednotkami i elektromotor. Následující jaro rozšíří nabídku elektrického SUV Ariya sportovní verze Nismo a v tentýž roce se ukáže i nový Nissan Leaf. V plánu je také návrat legendární Micry. Na rozdíl od svého předchůdce bude ovšem pouze v bezemisní variantě.

Jenomže tím japonský výrobce nehodlá končit. Během roku 2026 chystá představit ryze elektrické provedení extravagantního Nissanu Juke a ještě novou podobu jejich největšího modelu X-Trail. To vše má v Česku vést ke zvýšení atraktivity značky, a tím i ke zlepšení prodejních výsledků. Že svůj stanovený cíl berou vážně, hovoří i rozšíření jejich dealerské sítě o devět nových prodejců. Hodně si slibují od modernizace jejich bestselleru.

Výčet motorizací se nemění

Tím není nikdo jiný než právě Nissan Qashqai. Na českém trhu se poprvé objevil v roce 2007 a za tu dobu se ho celosvětově prodalo přes čtyři miliony kusů. Jeden čas se u nás prodával i v sedmimístné verzi s označením +2, nicméně pouze do příchodu druhé generace. Tehdy se nabízela se dvěma atmosférickými zážehovými motory a třemi naftovými, přičemž nejsilnější z obou pohonných variant měly k dispozici náhon na všechna kola.

Současná nabídka motorizací u třetího vydání rodinného SUV se ani po úpravě vzhledu nijak nezměnila. Stále zahrnuje přeplňovanou benzinovou třináctistovku o dvou rozličných výkonech a hybrid e-power. Automobilka tento motor považuje za mezikrok při přechodu ze spalovacích jednotek na ty plně elektrické, jelikož v sobě kombinuje oba světy. Oproti klasickým hybridům totiž kola pohání pouze elektromotor a řadový čtyřválec zde slouží jen jako generátor dobíjející baterii. Není tak třeba externího nabíjení a zároveň je dosaženo nízké spotřeby kolem pěti litrů.

Jeho efektivitu jsme si sami vyzkoušeli během krátkého testování nedaleko Benešova, nicméně o tom až za chvíli. Nejdříve se seznámíme s novinkami, co modernizace přinesla.

Odvážnější design

Nový Nissan Qashqai má oproti svému předchůdci daleko výraznější a odvážnější vzhled. Vděčí za to hlavně přední masce, kde je masivní mřížka chladiče se zabudovanými LED denními světlomety a nezaměnitelnou strukturou, která má připomínat vzor samurajské zbroje. Na zádi je pak změna jen mírná a prakticky se týká jen dolní části zadního nárazníku a také odlišného světelného podpisu. Od prostřední výbavy N-Design navíc podle automobilky září „super červenou“ barvou.

V interiéru je zjevný nádech luxusu v podobě obložení palubní desky a výplní dveří Alcantarou. Upravený byl tvar středového tunelu a nepatrně se liší i vrchní část palubky. Zapracovalo se i na odhlučnění, kdy se zvětšila tloušťka skel. Nový Nissan Qashqai je zároveň o něco vybavenější. Ve standardu má nyní větší multimediální displej o velikosti 12,3 palců a novinkou je i bezdrátové připojení Apple CarPlay a Android Auto.

Ceny u jsou přitom u nejnižší specifikace Acenta stejné a se slabší třináctistovkou vyjde na 599 900 korun. Silnější varianta si řekne o 20 tisíc více a nově se v základu objevuje motor e-power za 769 990 Kč. U vyšších výbav už čísla nejsou tak optimistická, ačkoli to často dohání bohatším standardem. Například za druhý stupeň N-Connecta si připlatíte až 70 tisíc korun, u verze Tekna je rozdíl až čtyřicet tisíc a Tekna Plus si řekne až o 35 tisíc více.

Nabídku rozšířilo nové provedení N-Design. Pro něj je typické dvoubarevné lakování a největší dostupná kola o velikosti dvaceti palců. Pojí se pouze s motory v kombinaci s automatickou převodovkou a začíná na necelých 810 tisících.

Rozhodně stojí za pozornost

Modernizovaný Nissan Qashqai jsme měli možnost krátce vytáhnout na české okresky a trochu se s ním seznámit. Do rukou se nám dostala právě nová výbava N-Design s obutými dvacítkami a s motorem e-power. O něm je třeba vědět to, že samotný elektromotor má k dispozici rovných 190 koňských sil a 330 Nm točivého momentu. O produkci energie se pak stará zážehová patnáctistovka o výkonu 158 koní. To jsou více než dostatečné hodnoty i pro SUV o hmotnosti kolem 1,6 tuny.

Pohonná jednotka dokáže vůz v pár vteřinách rozpohybovat na maximální povolenou rychlost a velmi pružně reagovat na plynový pedál bez jakékoli prodlevy. Ve spojení s kvalitním odpružením, které působilo komfortně a zároveň jistě, jsme si mohli dovolit svižnou jízdu a užívat si průjezdy v ostřejších zatáčkách. Ke zběsilosti ovšem nenabádá. Řízení Nissanu je poměrně lehké a není tak citlivé, jak by se na sportovnější jízdu slušelo. Když se navíc připojí spalovací motor, aby kompenzoval rychlé vybíjení akumulátoru, je u toho docela hlučný, podobně jako motorizace s bezestupňovou převodovkou CVT.

Hlavní předností Qashqaie tak zůstává především pohodlné svezení v příjemném prostředí propracované kabiny, která odpovídá dnešním trendům i náročnosti zákazníků. Vedle toho nabídne atraktivní vzhled, bohatý standard i příznivou pořizovací cenu, jež dokáže konkurovat i nejprodávanějším SUV na našem trhu.

13.11.2024 7:00| autor: Martin Lankaš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist