autoweb.cz > Nissan > Nissan Qashqai > Nissan Qashqai 2.0i 4×4
Nissan Qashqai 2.0i 4×4
Dynamika 6
Chování na silnici 8
Provozní náklady 7
Praktičnost 9
X-Factor 7
Celkové hodnocení 7.4
RADOSTI
Na SUV solidní jízdní vlastnosti; příjemné řízení; dobrá cena
STAROSTI
Motor sotva stačí; průměrný interiér
Kam s ním
Zařadit Qashqai a jemu podobná auto do nějaké kategorie je věc ošemetná. Sám Nissan označuje Qashqai jako pětidveřový hatchback, ale podle některých měřítek by se spíše mělo jednat o SUV či módně řečeno crossover. No, snad vám pomůže náš Průvodce karosářským názvoslovím, abyste si Nissan Qashqai zařadili správně.
Nissan Qashqai fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Důležité ale je, že uvnitř najde pět cestujících dostatek místa na hlavu, nohy i ramena. Spíše to celé připomíná dobře promyšlené MPV, včetně vyvýšené pozice za volantem. Když už jsme u toho sezení za volantem, Qashqai se bohužel stále nezbavil té dodávkoidnosti a věnec si nemůžete přitáhnout k tělu, takže buď skončíte s příliš nataženýma rukama, což není úplně ideální, nebo s posezem moc blízko volantu a nezbude vám dost místa na nohy. Dá se na to zvyknout, ale některé crossovery už si i s tímhle dokázaly poradit a nabízí přijatelnou pozici pro řidiče.
Co je nového
Jak už jste asi poznali podle fotografií, Nissan Qashqai dostal novou přední část, která působí veseleji a zajímavěji, a také novou grafiku zadních světel. Na předku si všimnete detailů, které trochu evokují větší model Nissan Murano, jde zejména o tvary masky chladiče. Uvnitř je auto velmi povědomé, ale nelze si nevšimnout lepších materiálů a kvalitnějšího zpracování. Bohužel se pořád jedná spíše o průměr, ale rozhodně už interiér nepřipomíná levnou dodávku.Jak to jezdí
Když Nissan Qashqai přišel prvně, překvapil mnoho lidí svými schopnostmi na silnici. Málokterý crossover se v té době tak příjemně řídil a ani faceliftovaný model nic nemění na skutečnosti, že za volantem Nissanu Qashqai nebudete přemýšlet o smyslu vlastní existence.
Řízení je příjemně tuhé a přesné a dokonce nabízí aspoň trochu odezvy od předních kol, takže v auto získáte v zatáčkách důvěru a rychlost můžete odhadovat citem a ne jen pohledem na tachometr. Standardně dodávaný stabilizační systém tak ke slovu přijde jen zřídka. Qashqai statečně odolává nedotáčivosti a na rychlé změny směru nereaguje nervózně. Je to skutečně dobře nastavené auto a snese srovnání s nejtvrdší konkurencí, třeba s Volkswagenem Tiguan či Fordem Kuga.Skoro vůbec také elektroničtí pomocníci nezasáhnout při akceleraci, protože dvoulitrový benzínový motor není žádný silák. Papírově jeho 140 koní působí dostatečně, ale točivý moment 196 Nm je k dispozici až ve vysokých 4800 ot./min. a pod 3000 otáčkami se motoru moc pracovat nechce. Kdo se ale zapotí, budete vy a řadící páka šestistupňové manuální převodovky. Automatem si ale moc nepomůžete, protože s benzínovým dvoulitrem dostanete převodovku CVT. A poslouchat neustále to otravné „héééééééééééén“ jako na skútru je pro zlost. Možná by mohl Nissan zapracovat a představit vlastní verzi dvouspojkové převodovky, která se pomalu stává nutností, pokud chcete držet s konkurencí krok.
Navíc máte k dispozici poměrně rychle reagující pohon všech kol, který se připojuje hned, jak elektronika vyhodnotí, že hrozí prokluz předních kol. Na suchu to nebudete potřebovat snad nikdy, ale v zimě nebo na promáčené louce takový systém vhod přijde. Rozmyslete se tedy, jestli čtyřkolku opravdu využijete, protože k hmotnosti auta přidává dalších 60 kg, otupuje akceleraci i maximální rychlost a zhoršuje spotřebu paliva.Kolik to stojí
Základní verze Visia s atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 115 koní přijde na 399 900 korun, benzínový dvoulitr se stejnou výbavou na 444 900 korun. Výbava Acenta je lákavější, ale lepší je trochu si připlatit za model I-Way, který vám přinese efektní prosklenou střechu, LCD displej s audio systémem a parkovací kamerou a pár optických detailů do interiéru.
Spotřebu paliva sotva udržíte pod deseti litry na 100 km jízdy, jestli dojíždíte do města a pohybujete se často na dálnici, kde se atmosfrérický motor dost nadře. Pokud ale máte štěstí na řídký provoz mimo město a na okresních silnicích, lze se dostat celkem pohodlně na 8 l/100 km.Jestli vás více zajímá diesel, což se dá pochopit, patnáctistovka je v akci k dispozici od 484 900 korun a dvoulitr od 492 900 korun. Čtyřkolku dostanete pouze s motory 2,0 l a připlácí se za ní 50 000 korun. Skutečně ji potřebujete?
Verdikt
Modernější Nissan Qashqai nepřináší nic převratného, ale zlepšuje se v těch kritériích, ve kterých minulá verze trochu pokulhávala, zejména pak v kvalitě materiálů a kultivovanosti. Benzínový motor v kombinaci s pohonem všech kol těžko osloví velkou část zákazníků, ale jako lehčí předokolka bez terénních ambic smysl dává.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1997 |
Vrtání x zdvih (mm) | 84,0 x 90,1 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Podvozek | |
Vpředu | MacPherson |
Vzadu | Víceprvková náprava Multilink |
Brzdy vpředu | Kotoučové s vnitřním chlazením |
Brzdy vzadu | Kotoučové |
Pneumatiky vpředu | 215/60 R 17 |
Pneumatiky vzadu | 215/60 R 17 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 104 / 140 v 6000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 196 v 4800 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 98,9 |
0-100 km/h (s) | 10,6 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 193 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 10,8 / 6,7 / 8,2 |
Objem nádrže (l) | 65 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4330 |
Šířka (mm) | 1783 |
Výška (mm) | 1615 |
Rozvor náprav (mm) | 2630 |
Provozní hmotnost (kg) | 1415 |
Celková hmotnost (kg) | 1960 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 740 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1400 |
Zavazadlový prostor (l) | 410 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 399 900 Kč |
Základní cena test. verze | 539 900 Kč |