autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Nissan Juke Nismo RS (2014): pořád má jen 218 koní, verze 2WD však dostala samosvor
Nissan Juke Nismo RS (2014): pořád má jen 218 koní, verze 2WD však dostala samosvor
Nissan Juke má za sebou facelift, který z něj zásadně jiné auto nedělá. Více práce s ním tentokrát měli spíše designéři než konstrukční oddělení, i když vůz kromě nových světel, nárazníků a pozměněné masky chladiče vyměnil základní atmosférickou šestnáctistovku za nový přeplňovaný čtyřválec 1.2 DIG-T o výkonu 115 koní a točivém momentu 190 Nm.
Přepracování ve stejném duchu se dočkal také nejvýkonnější standardní model Nismo RS poháněný benzínovou šestnáctistovkou s turbodmychadlem o výkonu 218 koní a nejvyšším točivém momentu 280 newtonmetrů.
Jen pro pořádek připomínáme, že tato verze dostala kromě vylepšeného motoru také modifikované brzy s předními kotouči zvětšenými z 296 na 320 mm, zesílenou karoserii s vyšší torzní tuhostí, ale nově naladěné tlumiče a pružiny.
Jednou z důležitých změn na podvozku je také nově použitý mechanický samosvorný diferenciál pro verzi s pohonem přední nápravy, zatímco majitelé čtyřkolek se budou nadále spoléhat na systém vektorování točivého momentu a výlučně automatickou převodovku Xtronic s osmi virtuálně předvolenými stupni a pádly řazení pod volantem.
Za příplatek budou k mání také skořepiny značky Recaro, xenonová světla, systém kontroly prostoru kolem vozu pomocí soustavy kamer či detekce automobilů v mrtvém úhlu a varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu. Další podrobnosti o dynamice, spotřebě či cenu Nissan zatím ještě nezveřejnil, upozorňuje pouze, že Juke Nismo RS bude na trh uveden později, nicméně ještě letos.