Porsche 911 Turbo Cabrio a Turbo S Cabrio: 520 a 560 koní i bez střechy
autoweb.cz > Nissan > Nissan GT-R > Nissan GT-R pro rok 2014 se dočkal faceliftu
Nissan GT-R pro rok 2014 se dočkal faceliftu
Nejen Nissan GT-R Nismo si zaslouží svou pozornost, decentního osvěžení se dočkal i standardní model. Ten se však více než kdy předtím přibližuje rychlému GT, zatímco okruhové dovádění přenechává lehčímu derivátu od továrního ladiče.
I proto se v tiskové zprávě nepíše nic o výkonu, takže předpokládáme, že všechno zůstává na starých, ale pořád důstojných hodnotách. Na čem se prý zapracovalo výraznou měrou, je podvozek. Ten by měl odteď poskytovat lepší kontakt s vozovkou, za což Godzilla vděčí přepracovanému přednímu stabilizátoru a přenastavené elektronice adaptivních tlumičů. Auto by také mělo být díky přepracovanému řízení o něco stabilnější ve vyšších rychlostech.
Z vysokých rychlostí je ale potřeba i zastavit, častokrát na krátkém úseku, takže jsou tady překalibrované brzdy. Tužší chod brzdového pedálu, plynulejší záběr a tedy i lepší dávkování, to jsou změny, kterých byste si měli při mezigeneračním srovnání okamžitě všimnout.
Mnohem jednodušším rozlišovacím znamením nové generace jsou ale přepracované světlomety. Přední svítilny jsou tvořeny výhradně LED technikou se schopností natáčet optiku do zatáček. Obměny se dočkaly i zadní svítilny, které dříve tvořily kruh pomocí jednotlivých diod, nově se o světelný podpis auta starají jednolité prstence. Výčet vnějších novinek zakončuje nový lak karoserie Gold Flake Red Pearl, který v červeném laku obsahuje drobné částečky zlaté barvy.
Protože jsme v úvodu mluvili o drobném „zcivilnění“, tak musí zákonitě přijít na řadu luxusněji pojatý interiér. Ten můžete mít odteď v barevném provedení slonové kosti, decentně se změnilo i prošívání sedadel. Vyjma toho má interiér působit kvalitnějším dojmem, což platí především pro některé materiály.