Nissan GT-R Nismo si odbude evropský debut v Ženevě

Japonské auto si evropskou pozornost samozřejmě zaslouží. A to nejen proto, že velká část vývoje probíhala právě na starém kontinentu.

Tak tedy Nissan GT-R Nismo se vrací do Evropy, kde při rozsáhlém testování probíhal jeho vývoj, ladění a zdokonalování. Pokud právě teď myslíte na Severní smyčku Nordschleife, máme stejné myšlenky. Konkrétní data?


Nismo samozřejmě vychází z klasického GT-R, nicméně má výkon 600 koní díky laděnému 3,8litrovému šestiválci se dvěma turbodmychadly a začneme-li se bavit o ladění, tak musíme zmínit zvýšenou jízdní stabilitu, aerodynamiku, která při rychlosti 300 km/h vytváří 100 kg přítlaku navíc.

Podrobněji o pohonné jednotce – pod kapotou je motor V6 VR38DETT o objemu 3,8 litru s výkonem 600 k a točivého momentu 652 Nm. Nová vysokokapacitní turbodmychadla užívaná při závodech GT3 zvyšují dodávku vzduchu, zatímco optimalizované individuální načasování zážehu v každém z válců spolu se zdokonaleným palivovým čerpadlem zlepšují spalování.

Jdeme na podvozek – to jsou pružiny a zakázkově vyrobené tlumiče Bilstein DampTronic vpředu i vzadu jsou vyladěny pro dosažení výjimečně vysoké trakce a maximálně progresivní odezvy ovládání.

K dispozici jsou tři režimy nastavení podvozku: Comfort, Normal a R. Ten poslední najde uplatnění především na závodním okruhu.

Speciálně vyvinuté zavěšení přední nápravy s dvojitými trojúhelníkovými rameny má větší úhel záklonu tak, aby byla optimalizována poloha kol při větším bočním přetížení a zlepšila se směrová stabilita i stabilita v zatáčkách. Dále je využito například zesíleného uchycení nábojů kol.

Aby se minimalizoval náklon karosérie v zatáčkách, je Nissan GT-R Nismo vybaven dutým příčným stabilizátorem o průměru 17,3 mm, který zvyšuje torzní tuhost podvozku a zároveň snižuje hmotnost vozu.

V čem spočívalo ladění karoserie? Ve vyšší tuhosti docílené lepenými spoji a bodovým svařováním, díky nimž vykazuje vůz vynikající odezvu podvozku i při extrémní zátěži. Pomocí moderní metody analýzy obtékání vzduchu Computational Fluid Dynamics vyvinula divize Nismo aerodynamickou technologii, která zvyšuje jízdní stabilitu a minimalizuje negativní dopad odporu vzduchu. O zvýšeném přítlaku už jsme se zmiňovali a co víc, auto vypadá skvěle.

Vzhled podtrhnou i nové barvy, Nissan GT-R Nismo bude k dispozici v pěti provedeních, a to bílé perleťové Brilliant, černé perleťové Meteor Flake, stříbrné metalické Ultimate a červené Vibrant. Navíc je pouze u modelu GT-R Nismo exkluzivně k dispozici barevné provedení šedá Dark Matte*3 a parádně vypadají i černá kola s šesti paprsky.

Když nahlédneme do kabiny, tak markantní budou sportovní sedadla RECARO se zadní částí z karbonu, která by měla poskytovat řidiči maximální oporu ve všech směrech. Na návrhu volantu se podíleli i závodní jezdci stáje Nismo, je potažený Alcantarou, má tři ramena, červený znak uprostřed a červené prošívání. Sdružený přístrojový štít má karbonový povrch a tachometr je vyveden v červené barvě. Alcantarou je potažena i kaplička přístrojové desky. Nismo úpravy interiéru zahrnují decentní červené prošívání na sedadlech, středové konzoli, čalounění dveří.

Závěrem se vraťme opět k evropskému prostředí, Nissan GT-R Nismo se již nabízí v Japonsku, a v Evropě půjde do prodeje v září. Poslední zmínkou tedy je připomenutí, že jde o nejrychlejší Nissan GT-R v historii. Důkazem je čas 7:08,679 na Severní smyčce.

14.2.2014 10:34

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist