autoweb.cz > Nissan > Nissan GT-R > Nissan GT-R Nismo N-Attack: skutečné rekordní auto z Nordschleife je teprve před dokončením
Nissan GT-R Nismo N-Attack: skutečné rekordní auto z Nordschleife je teprve před dokončením
Nissan se koncem loňského roku pochlubil působivým časem 7:08,679 min. ze Severní smyčky, který byl připsán novému modelu GT-R Nismo. Háček, který později přiznala také automobilka, byl akorát v tom, že se zdaleka nejednalo o sériové auto, ale dále významně modifikovaný vůz. Aby Japonci nemuseli čelit nařčení z podvodu, do prodeje připravují produkční variantu rekordního stroje. Ponese označení GT-R Nismo N-Attack.
Pokud jde o výkony, tady jsme rozdíly nezaznamenali. Výchozí i odvozený vůz pohání vidlicový šestiválec VR38DETT o objemu 3,8 litru vyladěný na 600 koní a 652 newtonmetrů, je tady ale spousta nezanedbatelných komponentů, které u standardního auta nedostanete.
Kupříkladu podvozek GT-R Nismo pracuje s tlumiči Bilstein DampTronic, nicméně N-Attack se spoléhá na čtyřstupňově stavitelné jednotky značky Öhlins a tím výčet jen začíná. Na ty nejrychlejší časy na Nürburgringu budete potřebovat nové stabilizátory, pružiny s jinou charakteristikou a nové přední brzdové destičky.
V systému pohonu se objevují mechanické samosvorné diferenciály (vzadu s karbonovými lamelami), přepracované vedení mezichladiče vyrobené z karbonu a hliníku, přeprogramovány byly rovněž řídicí jednotky motoru a převodovky a za příplatek je možné vůz vybavit titanovým výfukovým systémem, který zlepší zvuk a postará se také o mírné snížení hmotnosti.
Další gramy šetří karbonové přední blatníky, pro tento typ vyrobená karbonová kapota i spoilery a opět unikátní zadní kompozitové křídlo s dvoustupňově stavitelnou výškou a ve dvanácti krocích stavitelným náběhovým úhlem lamely. Z uhlíkových vláken zapečených v pryskyřici je vyrobena dokonce i přepážka mezi kabinou a zavazadlovým prostorem a identické nejsou ani karbonové sportovní skořepiny.
Kolik si Nissan za tuto parádu nechá zaplatit ve srovnání s „obyčejným“ GT-R Nismo, není momentálně jasné a neví se ani, jestli bude možné paket N-Attack aplikovat zpětně na již prodané modely Nismo. Co naopak můžeme říci spolehlivě, je, že ty nejrychlejší verze R35 Japonci zatím nenabízejí a to z jednoho prostého důvodu – pořád nejsou dokončené. Uvedení auta na trh každopádně už asi není daleko, finální ladění momentálně probíhá kromě jiného na okruhu Fuji Speedway, odkud je i následující video.
zdroj: Carscoops