Na okruhu Paul Ricard s Audi, Ferrari, Lamborghini a Porsche
autoweb.cz > Nissan > Nissan GT-R > Nissan GT-R 2017 na newyorském autosalonu: Nový vzhled a vyšší výkon
Nissan GT-R 2017 na newyorském autosalonu: Nový vzhled a vyšší výkon
Pojďme na celou záležitost podrobněji… Exteriér modelu GT-R se dočkal zásadního přepracování přední části. Jedním z nejmodernějších designových prvků značky Nissan je nová mřížka chladiče s motivem V v matné chromové úpravě. Ta je nyní větší, takže zajišťuje účinnější chlazení motoru, a je opatřena novým vzorem. Z mřížky plynule vychází nová zesílená kapota, která zajišťuje lepší stabilitu při jízdě ve vysokých rychlostech. Nově navržená hrana předního spoileru a přední nárazníky s lištami umístěnými bezprostředně pod světlomety dodávají vozu GT-R ryze závodní styl a zároveň vytvářejí vpředu silný přítlak.
Profil vozu nadále vychází z typického aerodynamického tvaru modelu GT-R, ale boční prahy byly rozšířeny, aby se zajistilo lepší obtékání vzduchu. Proměnou prošla i zadní část vozu. Zadní světla jsou opět tvarována do čtyř kruhů charakteristických pro model GT-R, při bližším pohledu jsou však patrné úpravy karosérie vylepšující obtékání vzduchu a také boční větrací otvory umístěné vedle čtyř koncovek výfuku. Také linie „pasu“, která odděluje spodní černou část od panelů karosérie, byla posazena výše, aby vůz vypadal širší a při pohledu zezadu působil agresivněji. Tyto úpravy exteriéru dodávají vozu nejen sportovnější vzhled, ale rovněž vylepšují jeho aerodynamiku. Snížil se aerodynamický odpor, vůz si však zachovává stejně silný přítlak jako současný model GT-R, což mu zajišťuje stabilitu ve vysokých rychlostech.
Po vstupu do kabiny vás uvítá luxusní interiér, který s výkonným sportovním vozem tohoto ražení dobře ladí. Celá palubní deska i ovládací panel jsou nové a jsou potaženy velmi kvalitní kůží s precizním ozdobným prošíváním, které je dílem týmu TAKUMI. Linie vedoucí od palubní desky ke středové konzole jen podtrhuje to, že celé prostředí je přizpůsobeno potřebám řidiče za volantem. Rozložení středové konzoly bylo optimalizováno a zjednodušeno. Díky integrované navigaci a ovládání audia se snížil počet přepínačů z 27 u předchozího modelu na pouhých 11 u modelu 2017. Zvětšený, 8“ dotykový displej zobrazuje velké ikony a společně s novým ovládání displeje na středové konzole z uhlíkových vláken zajišťuje snadnou obsluhu.
Na novém volantu je instalováno řazení pádly, které umožňuje řidiči řadit i během zatáčení, aniž by musel sundat ruce z volantu. Pádla i ovladače ventilace jsou na dotyk příjemnější a při sepnutí či změně polohy vydávají hezčí zvuk. „Model GT-R, který je ikonou jízdního výkonu značky Nissan, se stále vyvíjí. Obsahuje náš typický designový prvek v podobě mřížky chladiče s motivem V a plně odpovídá nejmodernějším designovým standardům značky Nissan. Díky výjimečným aerodynamickým parametrům a vylepšenému interiéru působí GT-R vyzrálejším dojmem, který si klademe za cíl i do budoucna,“ uvedl výkonný ředitel designu společnosti Nissan Mamoru Aoki.
Oceňovaný motor V6 o objemu 3,8 litru s 24 ventily a dvěma turbodmychadly (každý kus je ručně vyroben specializovaným technikem týmu TAKUMI) nyní dosahuje výkonu 565 k (EUR 570 k) při 6800 otáčkách za minutu a točivého momentu 467 lb×ft. Motory jsou vrcholem umění týmu TAKUMI. Díky zvýšenému výstupnímu výkonu, který je výsledkem individuálního řízení časování zapalování válců a dodatečného zesílení pomocí turbodmychadel, disponuje nový vůz GT-R výjimečnými akceleračními parametry ve středním a vysokém rozsahu otáček (3200 min-1 a více). Tento výkon vynikajícím způsobem přenáší pečlivě vyladěná šestistupňová dvouspojková převodovka, která zajišťuje plynulejší řazení a menší hluk. Vyladěn byl i důvěrně známý zvuk motoru modelu GT-R, který zní lépe než kdy předtím. Rezonance nových titanových tlumičů a technologie aktivního vylepšení zvuku (ASE) umocňuje zážitek z jízdy při akceleraci.
Model GT-R vždy patřil k vozům s nejlepšími jízdními vlastnostmi na světě a verze modelového roku 2017 přináší ještě dokonalejší ovládání v zatáčkách. Pevnější karosérie a nové zavěšení poskytují lepší stabilitu prostřednictvím rychlých laterálních přechodů a celkově vyšší rychlosti zatáčení. Dokonalou přilnavost zajišťují 20“ pneumatiky, které jsou obuty na nových strojově opracovaných kovaných hliníkových kolech „Y-spoke“.
I přes všechna zdokonalení v oblasti výkonu je model GT-R 2017 dosud nejpohodlnějším vozem, kterému je vlastní elegance a vkus, jaký se v kategorii vysoce výkonných supersportů hledá jen těžko. Nový model GT-R poskytuje v porovnání se svým předchůdcem plynulejší a celkově pohodlnější jízdu. Nové materiály k absorpci hluku zajišťují v kabině mnohem větší klid při jakékoli rychlosti.
Kolik Porsche 911 se vejde na závodní okruh?
Autonovinky | vydáno 29. 7. 2013
„Nový model GT-R přináší vzrušující zážitek z každé jízdy na jakémkoli silničním povrchu, ať už jej řídí kdokoli. Posunuli jsme hranice výkonu ještě dále k hraničním limitům a vůz je výkonnější než kdy předtím. Zároveň prošel dalším vyladěním, které posouvá zážitek z jízdy na zcela novou úroveň. S hrdostí představujeme vůz, o kterém se domníváme, že je dokonalým modelem GT. Vyznačuje se fantastickým výkonem a znovu objevenou elegancí a má za sebou bohatou závodní historii,“ uvedl vedoucí produktový specialista GT-R Hiroshi Tamura.
Interiér i exteriér GT-R 2017 je nově vyveden ve svěžích barvách. Do palety barevných provedení exteriéru byl přidána metalíza Blaze. U interiéru verze Premium, zdobeného poloanilinovou kůží, si zákazníci mohou vybrat ze čtyř variant: nově přidaného provedení „černá/Rakuda“, verze „černá Samuraj“ a populárních variant „černá/jantarová červená“ a „černá/slonovina“. GT-R 2017 bude k dispozici v létě letošního roku.