Nexen vyvinul systém na snížení hlučnosti pneumatiky pomocí umělé inteligence

Společnost Nexen Tire, přední světový výrobce pneumatik, oznámila, že vyvvinula umělou inteligenci (AI) a metodiku, která dokáže navrhnout optimální snížení hlučnosti při jízdě a zároveň pneumatiku, která takový cíl naplní.
nexen-tire-develops-prediction-system-to-reduce-tire-noise-using-ai-and-big-data-1100x618.jpg Zdroj: Nexen

Společný výzkum provádí společnost Nexen Tire s dlouholetým partnerem Hyundai-Kia Automotive Group již od roku 2018. Cílem výzkumu je zvýšit spokojenost zákazníků a zároveň ulevit okolnímu prostředí snížením hladiny hluku při jízdě. Projekt byl navíc od počátku nastaven tak, aby snížil celkové náklady i čas výzkumných a vývojových aktivit.

Technologie AI a big research se stávají nedílnou součástí čtvrté průmyslové revoluce, budoucnosti mobility a rychle se měnícího automobilového průmyslu. Vědci z výzkumného institutu THE NEXEN univerCITY společně se zástupci Hyundai-Kia a univerzitou Inha dokázali využít obrovského množství dat, důkladného studia algoritmů, založeného na konkrétních vzorcích pneumatik, a faktorů hlukového designu k vytvoření systému umělé inteligence.

Ten umí detekovat a navrhnout optimální snížení hluku jedoucího automobilu a pneumatik. Na základě těchto výsledků dokázala společnost Nexen Tire vytvořit novou konstrukci pneumatik pomocí vlastní technologie zpracování obrazu.

Vzhledem k rostoucímu trendu snižování hluku u elektrických vozidel, který určují celosvětově přijímané směrnice, zřídila společnost Nexen Tire i zvukově zcela izolovanou komoru obsahující desítky mikrofonních senzorů pro měření hluku, analýzu okolního hluku (PBN) a detekci příčin hluku z hnacího ústrojí vozidla.

Čtěte také: V továrně pneumatik Nexen u Žatce: V kraji chmelu se vyrábí i korejské pneumatiky

Nexen navíc vyvinul vůbec první výzkumné zařízení v Koreji, které v současné době provádí testy na vozidlech v reálných podmínkách. Výsledky brzdných zkoušek na sněhu, vodě a vlhkém povrchu byly úspěšné a to i díky technologii využívající umělou inteligenci a Big Data. Ukázaly, že vnitřní a vnější hluk generovaný automobily lze snížit na 1 dB (decibel), respektive 3 dB (decibely).

Nexen Tire stojí v čele technologického pokroku. Již dříve vyvinul systém, který navrhuje optimální aerodynamiku za účelem zlepšení palivové účinnosti. Spolu s novým systémem redukce hluku nyní společnost usiluje o využití těchto technologií v OE sektoru u nových prémiových automobilů i v sektoru náhradního vybavení RE. Společnosti Nexen Tire a Hyundai-Kia proto doufají, že naleznou možné způsoby, jak tuto technologii využít na připravovaných vozidlech.

Do výzkumu, vývoje a dalších forem společného výzkumu se Nexen Tire chystá investovat i nadále. Chce se zaměřit na implementaci výzkumu velkých dat pro hluk, vibrace a pronikavost zvuku NVH i u autonomních vozidel pomocí pokročilých technologií, jako je AI a big data. To vše v souladu s čtvrtou průmyslovou revoluci, na kterou je Nexen plně připraven.

20.10.2020 8:01| autor: Hugo Kottás | zdroj: Nexen

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist