autoweb.cz > Toyota > Toyota Yaris > Nenápadná Toyota Yaris GRMN má kompresorových 210 koní a samosvor
Nenápadná Toyota Yaris GRMN má kompresorových 210 koní a samosvor
Hned na úvod vám musíme vysvětlit označení GRMN, které odlišují obyčejný Yaris od toho, který budete rádi řídit. Jde o zkratku Gazoo Racing, Masters of the Nürburgring, který odkazuje na továrního ladiče Toyoty.
Na název to naštěstí nejezdí, pod kapotu zamířil čtyřválcový motor o objemu 1,8 litru přeplňovaný kompresorem (!). To už se dnes vážně nevidí. Agregát produkuje 210 koní a podle automobilky nabídne v rámci třídy nejlepší zrychlení jak při sprintu z 0 na 100 km/h, tak i v pružném zrychlení z 80 na 120 km/h.
Společně s motorem došlo také na úpravu podvozku a zvýšení tuhosti karoserie. Síla motoru směřuje pochopitelně na přední kola, mezi nimi se nachází samosvorný diferenciál Torsen. Řazení má na starosti šestistupňová manuální převodovka, v rozletu budou Yaris GRMN krotit odvětrávané kotouče, vpředu se čtyřpístkovými třmeny. Sedmnáctipalcová kola dodala společnost BBS.
V interiéru našel své místo volant převzatý z Toyoty GT86, nechybí sedačky z výrazným bočním vedením, příjemným detailem jsou hliníkové pedály, jinak je to ale Yaris takový, jaký známe. Do prodeje se dostane zkraje roku 2018, cenu automobilka neoznámila.