Nenápadná Toyota Yaris GRMN má kompresorových 210 koní a samosvor

Toyota Yaris GRMN má všechny atributy dobrého sportovního auta - výkonný motor, manuální převodovku a mechanický samosvorný diferenciál.

Hned na úvod vám musíme vysvětlit označení GRMN, které odlišují obyčejný Yaris od toho, který budete rádi řídit. Jde o zkratku Gazoo Racing, Masters of the Nürburgring, který odkazuje na továrního ladiče Toyoty.

Na název to naštěstí nejezdí, pod kapotu zamířil čtyřválcový motor o objemu 1,8 litru přeplňovaný kompresorem (!). To už se dnes vážně nevidí. Agregát produkuje 210 koní a podle automobilky nabídne v rámci třídy nejlepší zrychlení jak při sprintu z 0 na 100 km/h, tak i v pružném zrychlení z 80 na 120 km/h.

Toyota GT86 (2012)

Velký test | vydáno 3. 12. 2012

Společně s motorem došlo také na úpravu podvozku a zvýšení tuhosti karoserie. Síla motoru směřuje pochopitelně na přední kola, mezi nimi se nachází samosvorný diferenciál Torsen. Řazení má na starosti šestistupňová manuální převodovka, v rozletu budou Yaris GRMN krotit odvětrávané kotouče, vpředu se čtyřpístkovými třmeny. Sedmnáctipalcová kola dodala společnost BBS.

V interiéru našel své místo volant převzatý z Toyoty GT86, nechybí sedačky z výrazným bočním vedením, příjemným detailem jsou hliníkové pedály, jinak je to ale Yaris takový, jaký známe. Do prodeje se dostane zkraje roku 2018, cenu automobilka neoznámila.

9.3.2017 7:07| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist