Němci chtějí napravit, v čem škodovka pohořela. Vyzkoušeli jsme netradiční sportovní rodinný kombík

Tohle auto slibuje výkon a praktičnost v úsporném balení. Povedlo se?
img_0701-1100x618.jpgCelá galerie 13 Zdroj: Hugo Kottás

Škoda Octavia Combi RS je pravděpodobně nejuniverzálnější auto na světě. Vypadá hezky, dobře jezdí, je svižná a hlavně mega praktická.

Boleslavští tímhle autem prostě trefili hřebíček na hlavičku. Ať už v dnes již ikonické první generaci, tak ve druhé, kdy přibyl naftový pohon, a ve třetí, která byla podle mého skromného názoru vrcholem evoluce.

Čtyřka přijela nově s plug-in hybridem, který se ovšem faceliftu nedožil. Částečně za to mohou ekonomické důvody a strategie zúžit nabídku, jedním dechem je ale potřeba dodat, že se není čemu divit. Ono to nebylo moc povedené auto.

Opel se nyní snaží pokračovat tam, odkud škodovka vycouvala.

Tohle je nová Astra Sports Tourer GSe. Sportovně laděný kombík, kterému pomáhá elektřina nabíjená ze zásuvky. Na papíře je to jistě zajímavý koncept, ovšem jak funguje v reálném světě?

Koně jsou, ale hmotnost taky

Písmena GS reprezentuje přeplňovaná jedna-šestka o výkonu 180 koní, malé „e“ potom elektromotor s 110 koňmi. Ovšem netěšte se na výkony Golfu Variant R, tohle totiž není žádný trhač asfaltu.

Oba motory dohromady dávají systémový výkon 225 koní a točivý moment 360 Nm, což stačí na zrychlení na stovku za slušných 7,6 sekundy a slibnou maximálku 235 km/h.

Jenže také musí rozpohybovat 1,8 tuny, což není zrovna málo na kombík nižší střední třídy. Dynamika v přímce je taková vlažnější, ale po dálnici se s Astrou Sports Tourer GSe cestuje příjemně.

Podívejte se na videotest Opelu Astra GSe

Kvůli vysoké hmotnosti to není ani příliš mrštné auto, takže zakroucená silnice jí také zrovna nechutná. Když v zatáčce zatlačíte víc na pilu, projeví se dost velká nedotáčivost.

Ne, tohle je prostě hlavně mamataxi do města, kde naplno využije svůj elektrický potenciál, a zároveň svižnější dálniční křižník na cestování s rodinou. Po dálnici k moři? Klidně. Serpentinami do hor? To úplně ne.

Menší kufr a nádrž

Vinou baterky umístěné pod polovinou podlahy zavazadlového prostoru je menší i jeho využitelnost. Zatímco standardní Astra Sports Tourer nabídne kufr o objemu 597 litrů, plug-in hybrid jen 516 litrů. Jako stačí to, s rodinou se na dovolenou zabalíte, ale už nad tím musíte trochu přemýšlet.

Menší je i palivová nádrž, a to o deset litrů. Na první pohled to není zase takový rozdíl, ale 52 litrů se spotřebou 5,4 l/100 km nafty je oproti 42 litrům s průměrem 7,5 l/100 km značný.

Zatímco s plug-inem jsem horko těžko zvládnul 30 elektrických plus 300 benzinových kilometrů, naftová Astra zvládne na jednu nádrž klidně 900 km!

Jasně, nemusíte pořád nabíjet a pravděpodobně to ani dělat nebudete, pořád je primárním pohonem spalovací motor, jemuž šťávu dotankujete v řádu minut. Ale nemuset tankovat s nafťákem třeba měsíc je prostě velice komfortní.

Astra GSe jistě boduje vzhledem. Ostře řezané panely karoserie, černá maska chladiče a další detaily, parádní 18palcová kola, spojler na víku kufru s třetím brzdovým světlem à la závoďák, to všechno hraje na emoce.

Verdikt

Vizuálně je to pěkné auto, ale jestli mě celkově chytlo za srdce? To úplně ne. Ve výsledku totiž není ani moc rychlé, ani moc zábavné, ani moc… jaké vlastně je?

To je přesně ono. Opel Astra GSe je prostě auto, na které snadno zapomenete.

Takže bych raději volil sice ještě usedlejší, zato však mnohem racionálnější variantu. Spotřebou, dojezdem, praktičností a nakonec i cenou obyčejný nafťák prostě dává větší smysl.

4.9.2024 7:32| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist