autoweb.cz > Saab > Nekonečné problémy Saabu nekončí
Nekonečné problémy Saabu nekončí
Poslední novinky z Trollhättanu nejsou zábavné ani překvapivé. Saab neobnoví výrobu 9. srpna, jak dosud sliboval. Linky stojí už čtvrtý měsíc a nejméně do 29. srpna stát budou. Automobilka sehnala dost peněz na obnovení výroby a má pořadník na jedenáct tisíc aut, ale stále se nedohodla s dodavateli. Výrobnímu závodu proto chybí důležité díly.
Swedish Automobile (dřív Spyker), mateřská společnost Saabu, stále shání investory s penězi na pokrytí rozpočtu v krátkodobém, střednědobém i dlouhodobém horizontu. Několik dohod už bylo oznámeno, ale většina čeká na razítko od čínské vlády a Evropské investiční banky.Zatím poslední dohoda, podle níž dá Saabu čínský výrobce Youngman asi tři sta milionů eur, dokonce počítá s vývojem tří nových aut: 9-1 (zřejmě segment C), crossoveru 9-6X a velkého manažerského sedanu 9-7. Ani tato dohoda zatím není schválená. Krátkodobé finance Saab před časem pokryl prodejem 50,1 procent svého majetku skupině švédských obchodníků. Pozemky si obratem pronajal zpět.
Dokud nepadne rozhodnutí v Číně, nevypadá budoucnost Saabu nijak růžově. A očekávat, že vláda nejlidnatější země světa všechny dohody schválí, by bylo bláhové. Číňané totiž podobné aktivity svých malých společností nevidí rádi a zahraniční expanzi zpravidla schvalují jen velkým firmám.Pokud si chcete ukrátit čekání na další díl nekonečných příběhů malé švédské automobilky, prohlédněte si galerii. Najdete v ní obrázky Saabu 9-6X, který automobilka ukázala veřejnosti před několika dny. Jde o převlečené Subaru Tribeca a štřit na něj nemusíte. Projekt byl totiž zastaven před šesti lety, když General Motors prodaly menšinový podíl v Subaru. Studie produkčního vozu nikdy nespatřila světlo světa. Není zvlášť zajímavá, ale Saab prý chtěl vyrábět i třídveřovou verzi, která mohla být svého druhu unikátem.
autoweb.cz