autoweb.cz > Kia > Kia Ceed > Nejvyšší zůstatkovou hodnotu si udrží korejský hatchback, předčí Scalu i Golfa
Nejvyšší zůstatkovou hodnotu si udrží korejský hatchback, předčí Scalu i Golfa
Renomovaná společnost Bähr & Fess Forecasts GmbH, specializovaná na průzkumy trhu, označila model Kia Ceed za ‚vůz s nejvyšší zůstatkovou hodnotou v roce 2025‘ v kategorii kompaktů. Zvláštního uznání se dostalo i modelu Stonic, jenž skončil druhý v kategorii malých SUV; a dále modelu Picanto, který vybojoval třetí příčku ve vysoce konkurenčním segmentu malých vozů.
Toto důležité uznání od nezávislé a celosvětově uznávané organizace poukazuje na kvality vozů Kia, jakožto i opatření, kterými značka minimalizuje celkové náklady spojené s vlastnictvím automobilu. První místo v segmentu kompaktních vozů (nižší střední třída) obsadil model Ceed 1.0 T-GDI s maximem výkonu 100 k.
Odborníci z Bähr & Fess Forecasts předpovídají, že po čtyřech letech poklesne cena vozu o 8 379 eur*, čímž si uchová tak zůstatkovou hodnotu 48,5 % nákupní ceny – a porazí silnou konkurenci v podobě modelů Škoda Scala a VW Golf.
Oceňovaný Stonic v příslušném segmentu reprezentovalo provedení 1,2 litru s maximálním výkonem 84 k. Existuje zde předpoklad, že cena vozu do roku 2025 poklesne jen o 7 909 eur*, a uchová si tak zůstatkovou hodnotu 52,5 % nákupní ceny. V neposlední řadě se zvláštní zmínky dostalo modelu Picanto s motorizaci 1,0 litru (67 k), jehož cena by měla klesnout jen o 5 536 eur* při uchování 48,5 % zůstatkové hodnoty v roce 2025.
Specialisté na finanční prognózy ze společnosti Bähr & Fess předpovídají ztrátu hodnoty (v absolutním i relativním vyjádření) příslušných modelů v době prodeje čtyři roky po zakoupení nového vozidla. Údaje od Bähr & Fess využívá řada finančních institucí a organizací v automobilovém odvětví vč. nejdůležitějších bank a leasingových společností. Výsledky zveřejňuje informační služba Focus Online.
„Tento soubor nezávislých a široce uznávaných předpovědí dokládá, že Kia přináší zákazníkům hodnotu po celou dobu životního cyklu vozidla, a my tak kráčíme po správné cestě ve snaze navrhovat a vyvíjet osobní vozy naplňující různorodé potřeby trhu,“ uvedl Jason Jeong, prezident společnosti Kia Europe.
*Maloobchodní ceny v Německu vycházející z průměrného ročního nájezdu 15 tis. km během sledovaného čtyřletého období.