autoweb.cz > Ojetá auta > Vloni se ojetinám dařilo. Nejvíce se prodávaly Škodovky a kombíky
Vloni se ojetinám dařilo. Nejvíce se prodávaly Škodovky a kombíky
V České republice skupina se 40 000 vozy udržela pozici největšího domácího prodejce automobilů v rámci jednoho podnikatelského subjektu. I přes pandemii skupina loni překonala hranici celkového počtu 2,5 milionu zákazníků, které obsloužila od roku 1992. A to i přes fakt, že brány autobazarů musely být z důvodu vládních nařízení nemalou část roku zavřené.
„Jsem ráda, že jsme i přes všechny komplikace, spojené s pandemií koronaviru, dosáhli velmi dobrého prodejního výsledku. Největší podíl na něm má nečekaný úspěch on-line prodeje. Na tento typ obchodování jsme se připravovali již několik let a příchod koronaviru tento proces urychlil z měsíců na dny a hodiny,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA Auto.
Síť AAA Auto za uplynulý rok prodala v České republice 40 000 vozů, na Slovensku 14 000, v Polsku 13 500 a v Maďarsku 2 500. „Pokles našich prodejů, způsobený pandemií, je ve skupině zhruba 19 %. To je nižší číslo, než u prodeje nových aut a potvrzuje to úspěšnost naší strategie rychlého přechodu na on-line prodej, a to zejména v období prvního, březnového lockdownu. Nezaspali jsme a pět týdnů bez poboček jsme neskončili s prodejní nulou, ale připsali jsme si na konto několik tisíc nových zákazníků,“ upozornila Topolová.
Celkem se loni v síti AAA Auto v České republice on-line prodalo 5 400 vozů v celkové hodnotě 1,39 miliardy korun. Průměrná cena těchto vozidel činí 259 533 Kč. Celková průměrná cena ojetého vozu prodaného v tuzemsku vzrostla na 240 224 Kč oproti 228 521 Kč v roce 2019. Během letošního roku se bude společnost soustředit na opětovný růst počtu prodaných vozů a expanzi, pokud to pandemická situace v zemích působení dovolí.
V roce 2020 poprvé za 29 let, kdy společnost působí na trhu, získaly v České republice největší oblibu vozy kombi. Pořídilo si je více než 29 % zákazníků, tedy o 5 % více než v roce 2019. Jen o sto lidí méně si koupilo hatchback. „Tento trend byl hodně ovlivněn pandemií, kdy si lidé pro svoji větší bezpečnost pořídili vůz, i když doposud žádný nevlastnili, aby se více chránili před virem,“ doplnila Topolová. I přes tento trend nadále v oblibě posilují vozy SUV, které tvořily 20 % z celkového objemu prodaných aut. V roce 2019 to bylo 17 %.
Benzínové automobily si i letos zvolila většina zákazníků, a to z 52 %. Automobilů s alternativním pohonem se prodalo trojnásobné množství oproti předchozímu roku, přesto nejde o žádný závratný výsledek. Již téměř čtvrtina Čechů a Slováků volí automobil s automatickou převodovkou. V Polsku je automat preferencí u necelých 13 % zákazníků.