autoweb.cz > Suzuki > Nejspolehlivější ojetiny jsou z Koreje a Japonska
Nejspolehlivější ojetiny jsou z Koreje a Japonska
Určitě jste už mnohokrát přemýšleli, která ojetina je nejlepší z hlediska minimálních servisních nákladů do budoucna. Britský magazín WhatCar? zkoumal statistiky poruchovosti ojetin a zjistil, že nejlépe jsou na tom korejské a japonské automobilky z druhé ruky. Prvním evropským zástupcem je pak možná trochu překvapivě Škoda.
Magazín WhatCar? zjišťoval, jaká je pravděpodobnost poruchy v prvním roce užívání ojetiny a kolik bude případná oprava stát. Honda se umístila jako první s 9% pravděpodobností, že se něco první rok pokazí. Druhá je se 14 % Toyota a 15% pravděpodobnost poruchy mají Suzuki, Lexus a Mistubishi. Škoda je první evropský výrobce, celkově ale na 11. místě za Nissanem, u kterého je 22% šance, že se rozbije.Nejhůře dopadl Land Rover, u kterého dosahuje pravděpodobnost poruchy 55 %. Další značky, když to vezmeme od nejhorší, jsou Alfa Romeo (46 %), Renault (45 %), Saab (43 %) a Jeep (42 %). Nevedlo si dobře ani Audi, které spadlo až na 26. příčku s 33% pravděpodobností poruchy.
Je ale potřeba zdůraznit, že WhatCar? nebral v potaz věci jako počet najetých kilometrů, způsob používání a další. Šlo mu pouze o závady, ke kterým dojde v prvním roce užívání ojetiny. Může tak dojít ke zkreslení, protože se například předpokládá, že služební limuzína bude jezdit častěji a za náročnějších podmínek než třeba roadster.Zajímavé je také sledovat, kolik pak průměrná oprava v prvním roce stojí. Nejlevněji vychází servisovat v prvním roce Fiat, jehož oprava vyjde v přepočtu průměrně na 6660 korun, těsně následuje Renault (6684 korun), Ford (7016 korun), Suzuki (7044 korun) a Peugeot (7099 korun). Naopak nejdražší bývá první rok s ojetým Porsche, jehož průměrná oprava vyjde na (19 060 korun). Překvapivě drahá je i Mazda (12 762 korun), Jeep (12 099 korun), Mercedes-Benz (11 823 korun) a Mitsubishi (11 795 korun).
Ačkoli se evropská auta neumístila mezi deseti nejspolehlivějšími, do první desítky nejlevnějších oprav se dotalo hned sedm evropských značek. Evropská auta ve stáří tři až osm let obecně patří k nejlevnějším na údržbu a opravy. Výzkum byl sice prováděn na britském trhu, ale domníváme se, že situace na českém trhu by byla velmi podobná.
autoweb.cz