autoweb.cz > BMW > BMW 2 > Nejostřejší BMW M2 CS oficiálně. Má 450 koní a spoustu karbonu
Nejostřejší BMW M2 CS oficiálně. Má 450 koní a spoustu karbonu
Představení nového BMW M2 CS znamená první vstup BMW M GmbH do prémiového segmentu kompaktních sportovních vozů navržených jako limitovaná speciální edice. Exkluzivní BMW M2 CS stojí v modelové hierarchii nad BMW M2 Competition a bude stavět na úspěchu, kterého již dosáhly modely BMW M3 CS a BMW M4 CS. Tento mimořádně schopný vůz slouží také jako základ pro model BMW M2 CS Racing – nový základní závodní automobil BMW M Motorsport pro sezónu 2020, určený pro amatérské jezdce kategorie Clubsport.
BMW M2 CS vypadá ještě dravěji než BMW M2 Competition, kombinuje v sobě vynikající výkony na závodní trati s neomezenou každodenní použitelností s představuje tak výjimečně přitažlivý čtyřmístný sportovní automobil. BMW M2 CS stanovuje nové, v dané třídě vrcholné standardy v oblasti zrychlení, ovladatelnosti, preciznosti a agility, což z něj činí ideální volbu pro fanoušky vysokovýkonných automobilů nejvyššího kalibru. Nový model světa automobilů BMW M GmbH vzbudí emoce u mladší cílové skupiny. Ceny BMW M2 CS začínají na 95 tisících eur.
„Společný vývoj BMW M2 CS a BMW M2 CS Racing podtrhuje úzké vazby mezi BMW Motorsport a BMW M GmbH,“ vysvětluje Markus Flasch, předseda představenstva společnosti BMW M GmbH. „Naše dovednosti se setkávají na pomezí mezi vysokovýkonnými vozy určenými pro běžné silnice a plnohodnotnými závodními stroji, tedy v rozrůstajícím se segmentu označovaném Clubsport. Právě sem míří rovněž Clubsport verze BMW M2 CS, postavená na základě závodní varianty BMW M2 CS Racing. Podobným způsobem budeme přistupovat také k budoucím modelům BMW M.“
Ředitel BMW Group Motorsport Jens Marquardt dodává: „Inženýři BMW Motorsport úzce spolupracovali s kolegy z BMW M GmbH na tom, aby využili ideální základ v podobě BMW M2 CS a adaptovali velké množství poznatků získaných při vývoji BMW M4 GT4. Ve výsledku je BMW M2 CS Racing menším sourozencem modelu M4 GT4, který tak významně zvedl laťku mezi základními závodními vozy. Nepochybuji o tom, že s tímto novým modelem dokážeme stavět na dosavadním úspěchu zákaznických závodních vozů BMW M.“
Aby limitovaná edice BMW M2 CS dávala jasně najevo svůj extrémně sportovní vzhled, který jednoznačným způsobem vyjadřuje její výjimečnou agilitu a dynamiku ještě dříve, než se vůbec rozjede, použilo BMW M GmbH řadu komponentů vyrobených z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP). Výkon dvojicí turbodmychadel přeplňovaného řadového šestiválce se zvýšil na 331 kW (450 k), což je oproti BMW M2 Competition nárůst o 29 kW (40 k). Prozatím výhradně modelům M4 a M3 vyhrazený adaptivní podvozek a pneumatiky Michelin Cup přenášejí tento ohromující výkon optimálním způsobem jak na závodní okruh, tak i na běžnou silnici. Úměrně vysoký brzdný účinek zajišťují standardní M sportovní brzdy s červeně lakovanými třmeny nebo volitelné M karbon-keramické brzdy.