autoweb.cz > BMW > BMW M2 > Nejlevnější sporťák od BMW M má po faceliftu. Je výkonnější a ponechal si manuál
Nejlevnější sporťák od BMW M má po faceliftu. Je výkonnější a ponechal si manuál
Mnichovská automobilka BMW se v letošním roce se věnuje velkým novinkám i faceliftům. Nová druhá generace populárního sportovního kupé BMW M2 se sice představila teprve v roce 2022, ale už po necelých dvou letech od oficiálního odhalení přijíždí s decentním faceliftem. V Mnichově své základní sportovní kupé z dílen divize BMW M modernizovali spolu se základním kupé řady 2 a teď jej uvádí s technologickými vylepšeními i zvýšenou silou šestiválce.
Minimum exteriérových novinek
Nové BMW M2 na první pohled vypadá stejně jako dřívější model, protože nejvýraznější designovou novinkou v exteriéru jsou nové laky a nová kola z lehkých slitin. BMW říká, že modernizovanou M2 si můžeme objednat ve třech nemetalických a pěti metalických lacích nebo šesti barvách z personalizačního vzorníku BMW Individiual.
VIDEO SEM
Prodává ji třeba v nové nemetalické žluté barvě Sao Paulo Yellow, červeném metalickém laku Fire Red, modrém metalickém laku Portimao Blue a šedém metalickém laku Skyscraper Grey. Nově jsou pro nové BMW M2 připraveny laky BMW Individual, a to v podobě zelené Java Green, modré Voodoo Blue, šedé Grigio Telesto a fialové Twilight Purple.
Standardně si nové BMW M2 můžete koupit se základními M koly z lehké slitiny Double-spoke v černé barvě Jet Black s průměrem 19 palců vpředu a 20 vzadu. Novinkou v seznamu volitelné výbavy jsou M kola z lehké slitiny Double-spoke se stejným průměrem pro obě nápravy, ale se stříbrnou povrchovou úpravou. Pokud je součástí výbavy paket M Race Track, mohou být kombinována s okruhovými pneumatikami.
Nový volant a modernější infotainment
Zato výraznější novinky najdeme ve sportovní kabině, i když jsou pochopitelně také spíše decentního rázu. BMW novou M2 vybavilo novým M koženým volantem se zploštělou spodní částí, upravenými paprsky a centrálním červeným středícím proužkem na dvanácté hodině. Ve stejném designu si můžete vybrat i alcantarový volant a pro obě verze je k dispozici vyhřívání BMW zároveň uvádí, že karbonová skořepinová sedadla z volitelných M prvků jsou nově k dispozici jako samostatná příplatková výbava.
Další změnou v interiéru je implementace modernějšího multimediálního systému BMW iDrive 8.5, nahrazujícího původní verzi 8, na širokoúhlém prohnutém displeji spojujícím 12,3“ informační panel s 14,9“ dotykovou obrazovkou infotainmentu.
Další čtení o BMW
Výkonnější šestiválec, manuál zůstává
Pod kapotou vylepšeného BMW M2 se i nadále nachází turbodmychadlem přeplňovaný třílitrový benzinový řadový šestiválec S58. Nově jej však automobilka posílila o 20 koní na výsledných 480 koní při 6250 otáčkách za minutu. Vrcholný točivý moment 550 Nm je beze změn, ale se standardním osmistupňovým automatem M Steptronic jej můžete krátkodobě zvýšit až na 600 Nm. Volitelnou výbavou modelu je i purističtější šestistupňová manuální převodovka.
S novým výkonem navíc si BMW M2 polepšilo při zrychlení z 0 na 100 km/h o jednu desetinu sekundy – se standardním automatem akceleruje na stovku za 4,0 sekundy, s volitelným manuálem za 4,2 sekundy. Maximální rychlost činí 250 km/h, ale s volitelným paketem M Driver’s ji lze zvýšit na 285 km/h. Na zveřejnění oficiálního ceníku novinky si však ještě musíme počkat.