autoweb.cz > Škoda > Škoda Octavia > Nejlepší a nejhorší ojetá auta
Nejlepší a nejhorší ojetá auta
Vyznat se v nabídce ojetin není úplně snadné. Proto jsme se rozhodli sestavit žebříček těch aut, která v daných kategoriích představují nejlepší volbu, i těch, kterým je lepší se rozhodně vyhnout.
Do sekce „Volba rozumem“ jsme vybrali ta auta, se kterými rozhodně chybu neuděláte. Jedná se hlavně o spolehlivá auta s dostupným servisem, nízkými provozními náklady a vysokou mechanickou odolností.
Čtěte také: 10 nejčastějších chyb při koupi ojetého auta
Do kategorie „Volba srdcem“ jsme dali auta, která patří podle nás nejen ke spolehlivým, ale i zábavným. I když nemáte na nové Porsche, nemusíte se přece nudit ani za volantem ojetiny!
Pod pojmem „Nejhorší volba“ se skrývají samozřejmě nejen poruchová auta, ale i ta, na která se těžko shání díly či jsou jiným způsobem špatná.
Pří výběru jsme se řídili statistikami spolehlivosti TÜV, které zahrnují i průměrný počet ujetých kilometrů. V konečném zúčtování jsme ale zohlednili i své zkušenosti, preference a subjektivní dojmy.
1. Městská supermini
Volba rozumem
Škoda Fabia: Českou stálicí rozhodně chybu neuděláte. V tabulkách spolehlivosti jí sice patří průměrné hodnocení, ale vydrží hrubé zacházení, seženete na ní všechno a neshnije. I její provozní náklady jsou velmi rozumné. Je to dobré a nenápadné auto, které nikoho neurazí. Hledejte benzínový čtyřválec 1.4 16V, vyhněte se vytuněným a služebním vozům, které dostávaly od předchozích majitelů pořádně za uši. Diesel 1.9 SDi sice nejede, ale je skoro nezničitelný.
Honda Jazz: Japonský prcek je velmi povedené auto. Nejen, že mu ve statistikách spolehlivosti patří velmi vysoké příčky, ale odveze spoustu věcí, pět dospělých cestujících a ještě se příjemně řídí. Možná vypadá jako auto pro důchodce, ale je povedené a nemá se na něm co rozbít.
Volba srdcem
Ford Fiesta: Fiesta má povedený podvozek a velmi sdílné řízení. Vypadá možná trochu nudně, ale skvěle se s ní svezete. Jestli jste fajnšmekr, hledejte rychlou verzi Fiesta ST. Odolnější malé rychlé auto snad neseženete. A hlavně se náramně pobavíte za málo peněz.
Mazda 2: Malá Mazda stojí málo, vydrží hodně a perfektně jezdí. Nová generace navíc odhodila trochu důchodcovský zevnějšek. Jedná se o jedno z nejlepších malých aut na řízení vůbec. Doporučujeme živou třináctistovku o výkonu 86 koní.
Nejhorší volba
Peugeot 106, Citroen Saxo a Renault Clio:Tuhle francouzskou trojku trápí stejné neduhy. Problémy s elektroinstalací, chatrná konstrukce, koroze, nedostatečně dimenzovaný podvozek a brzdy, hynoucí motory… Pokud potřebujete něco na pár měsíců jen na dojíždění do práce, než dostanete služební auto, možná to s nimi vydržíte, ale poohlédněte se radši jinde.
2. Nižší střední třída a střední třída
Volba rozumem
Volkswagen Golf a Škoda Octavia: Tahle auta jsou si technikou natolik podobná, že patří vedle sebe. Seženete na ně snadno a levně náhradní díly, vydrží hrubší zacházení a v kombinaci s benzínovým motorem se jedná prakticky o nezničitelné auto. Zamrzí jen velký zájem zlodějů aut. Pokud natrefíte na povedený a spolehlivý diesel, ušetříte spoustu peněz.
Volba srdcem
Ford Focus: Na to, že se jedná o konzumní hatchback, má až sportovní jízdní vlastnosti. Motor 1.6 o výkonu 100 koní je povedený a velmi spolehlivý, na Focus ale stačí jen tehdy, pokud nejezdíte naložení. Dvoulitr vás uspokojí víc, ale ani diesel 1.8 TDCi či 1.6 TDCi nejsou k zahození. Hravý charakter podvozku zůstane pořád.
BMW řady 3 E46: Trojkový bavorák možná bude stát trochu víc peněz, ale dostanete za ně skvělé auto. Doporučujeme některý z řadových šestiválců. Dobrá je verze 320i, ale i 325i nebo silnější 328i stojí za pozornost. Pak už se jedná o opravdu rychlé auto. Hledejte model po faceliftu a s jasnou servisní historií. Vyhněte se tuningu či prvním dieselům bez vstřikování common-rail.
Nejhorší volba
Renault Laguna, Chrysler PT Curiser, Peugeot 406, Peugeot 307: Problémy s elektroinstalací, koroze, rozpadající se motory, nekvalitní interiéry… Má smysl pokračovat dál? To už je snad lepší si koupit ojetou Alfu Romeo 156, která má aspoň charakter a nerozsype se tak rychle.
3. SUV a MPV
Volba rozumem
Toyota RAV4: Malé SUV od Toyoty nejen, že se umisťuje v předních příčkách žebříčků spolehlivosti, ale také docela dobře jezdí a překonáte s ním i středně těžký terén. V Německu najdete velký výběr udržovaných, dobře vybavených a levných aut.
Volkswagen Touran: Spolehlivost, mechanická odolnost, variabilní interiér a velmi solidní jízdní vlastnosti. Tím vším se může VW Touran pochlubit. A jako bonus přidává rozsáhlou servisní síť, přijatelné ceny náhradních dílů a rozumné provozní náklady.
Volba srdcem
Subaru Forester: Provoz Foresteru nebude zrovna levnou záležitostí, ale jedná je o neuvěřitelně odolné a dobře postavené auto. A dokonce si s ním užijete dost zábavy, zejména na nezpevněném povrchu.
Ford S-Max: Naše nejoblíbenější MPV nadchne jak po stránce jízdních vlastností, tak i prostorným interiérem a povedeným designem. Jezdit s S-Maxem vás určitě bude bavit, takže pokud potřebujete něco velkého a prostorného, není co řešit.
Nejhorší volba
Kia Carnival: Tohle auto patří mezi nejhůře hodnocené vozy ve statistikách spolehlivosti. Vyhněte se mu obloukem!
Seat Alhambra: Ačkoli sdílel mnoho součástek s Volkswagenem, trpěl na stávkující elektroniku, umírající motory a neodolné podvozkové díly. Radši si připlaťte za logo VW.
Renault Scenic: Možná levná, ale rozhodně ne dobrá volba. Nejčastějším problémem je nefunkční elektronika, ale nepotěší ani slabé jízdní vlastnosti a chatrný interiér. Náplastí může být jen slušná pasivní bezpečnost.
Příště se podíváme na luxusní, sportovní a exkluzivní vozy, protože i na ně se nás často ptáte. Má smysl si koupit ojeté Ferrari? Nebo snad pokukujete po Porsche 911? Koncem týdne se dozvíte víc!
autoweb.cz