autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Nastává čas třísetkoňového Opelu?
Nastává čas třísetkoňového Opelu?
Anglická značka Vauxhall je ekvivalentem evropského Opelu a na autosalonu v Birminghamu představila v premiéře první dvě auta nové sportovní řady VXR, se kterou zamýšlí zaútočit na nejrychlejší konkurenty v každé kategorii, ve které má svého zástupce.
První na řadu přišel Opel Speedster, v tomto případě Vauxhall VXR220, který má v základním provedení dvousetkoňový přeplňovaný dvoulitr a vyrábí se u Lotusu souběžně s Elisem. Ve verzi VXR má však upravenou řídicí jednotku a nové turbo, se kterým má o dvacet koní vyšší výkon. K tomu má i snížený podvozek a pevnější odpružení, blízce příbuzné s vynikajícím a do nebes vynášeným Lotusem Exige. Brzdové kotouče se třmeny od AP Racing jsou vrtané a svírají je nové destičky. Zrychlení na 60 mil za hodinu (96 km/h) zvládá za 4,2 s.
V interiéru jsou stejné závodní sedačky jako v Exige a v celém vnitřním prostoru hrají hlavní role karbon a alcantara. Omezená série VXR220 bude čítat 65 kusů a každý z nich ponese cenovku 30 tisíc liber (kolem 1,5 mil. Kč).
Dalším upraveným autem je u nás zcela neznámé Monaro VXR, které má původ v Austrálii a stejně jako Opel a Vauxhall patří do skupiny General Motors.
Mnohem pikantnější zprávou je ale to, že úprava VXR se chystá i pro současnou třídveřovou Astru, která je již v závěrečné fázi testování na Nürburgringu a která by mohla mít výkon zvednutý až na 230 či 240 koní.
Třešinkou na dortu je informace o tom, že verze VXR jsou plánované pro všechny modely v řadě Vauxhallu, včetně empévéček Zafiry a Merivy. Mnohem přirozenějším příjemcem sportovních úprav však bude Vectra, která by měla kolem roku 2005 dosahovat se dvěma turbodmychadly výkonu až 300 koní. Ruku v ruce se smělými plány se v jejím případě diskutuje vcelku pochopitelně i o možnosti pohonu všech kol.
redakce autoweb.cz