autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Amarok > Našli jsme nejlepší SUV do města. Vyzkoušeli jsme ho v centru Prahy
Našli jsme nejlepší SUV do města. Vyzkoušeli jsme ho v centru Prahy
Velké a dlouhé auto je do úzkých a křivolakých uliček historické Prahy asi to nejhorší auto, které si můžete vybrat. Jenom si zkuste manévrovat s víc jak pětimetrovou limuzínou. Každé podélné parkování je očistec.
Když už se ale pohybujete po centru velkoměsta velkoautem, musíte to povýšit na další úroveň. Správně. Musíte vyšplhat za volant pickupu. To je naopak geniální dopravní prostředek, kterým se můžete po Praze pohybovat. Proč?
Amarok má styl
Lidé si pořizují SUV proto, aby získali nějaký společenský status. Čím větší auto, tím větší respekt, že? Jenže dneska má esúvéčko skoro každý, takže abyste měli ještě něco většího, musíte sáhnout po pick upu. Amarok je nejen obrovský, ale také má svůj styl. A mně je tisíckrát sympatičtější než kdejaké SUV, ve kterém si každý hraje minimálně na surfaře.
Já jsem radši za drsného sedláka, který zrovna vyrazil do Pařížské pro nové holínky od Burberryho. A zablácený Amarok zaparkovaný před výlohou luxusního obchodu vypadá přece jenom trochu hustěji než nějaká Bentayga.
Amarok znamená výhled
Proč si také lidi kupují SUV? Přesně! Aby měli výhled. Jenže když má každý esúvéčko, potom přes ně těžko vidíte. S Amarokem jste pánem silnice.
A ten výhled přes dlouhou, hranatou kapotu je prostě macho! Když jsem na semaforech zastavil vedle dálkového autobusu, seděl jsem dokonce výš než jeho šofér.
Amarok má odpich
Naftový šestiválec pod kapotou je na poměry pracovních strojů kultivovaný, s lehkou nohou žere v průměru 10,9 l/100 km a hlavně má slušný odpich.
S výkonem 241 koní dokáže od semaforu vystřelit s pěknou razancí, což ve městě často využijete, když to potřebujete nějakému teslařovi natřít nebo se musíte rychle připojit do pruhu.
Amarok znamená svobodu
Jasně, Amarok je obří pick up, který měří na délku 5,2 metru a s velkými zrcátky má na šířku jako autobus. Takže se s ním opravdu nechcete zaseknout v nějaké úzké uličce v samotném historickém centru Prahy.
Na druhou stranu s ním ale vyřešíte kdejakou zapeklitou situaci. Jednoduše proto, že s ním vyjedete kamkoliv. Za týden jsem to vzal asi patnáctkrát přes chodník nebo dělicí pás, protože nějaký trouba ucpal silnici. S normálním autem bych trčel v zácpě ještě doteď.
Amarok je komfortní
Amarok není úplně prototyp luxusní limuzíny, která se plavně nadnáší nad povrchem silnice jako létající koberec. Někomu naopak může přijít nepohodlný.
Mně osobně mírné pohupovaní a občasné drncání karoserie na žebřinovém rámu vyhovuje. Jakmile tímhle autem pojedete po městské dlažbě, budete žasnou. O kočičích hlavách v tomhle autě skoro nevíte. A propadlé kanály nebo rozbitý asfalt také neexistují.
Amarok nezná retardéry
Stejně tak Amarok umí vymazat zpomalovací prahy. Retardéry jsou morem všech měst, jsou úplně všude a mnohdy úplně zbytečně. Je neskutečně otravné muset zpomalovat pokaždé, i když to není nezbytně nutné.
Amarok si se zpomalovacími prahy poradí jedna báseň. Tam, kde musíte zpomalit na dvacítku, abyste tam „nenechali“ podvozek, můžete s tímhle autem pelášit klidně padesátkou. Téměř nemusíte zpomalovat.
Amarok je úplná pohoda
Řízení pracovního pickupu už dávno není dřina, od které budete mít propocenou flanelku a mozoly na dlaních. Řízení jde zlehka a s desetistupňovým automatem se nemusíte o nic starat.
Vodit po silnici tenhle koráb je naprostá hračka. Navíc má adaptivní tempomat nebo hlídání v pruzích, takže nemusíte skoro hnout prstem. Je to prostě moderní auto z 21. století.