Koupě ojetého auta ze zahraničí? Německo není vždy zárukou kvality!
autoweb.cz > poradna > Náklady na servis ojetin? Menší vůz neznamená nižší!
Náklady na servis ojetin? Menší vůz neznamená nižší!
Ten kdo při výběru vozu hledí na výdaje, bude jistě zvažovat také náklady na běžnou údržbu i případný servis. Tyto výdaje se přitom odvíjejí především od rozšířenosti daného modelu a motorizace. To platí hlavně pro nákup náhradních dílů z druhovýroby a práci neznačkových servisů. Na značkový servis mnoho novopečených majitelů ojetých automobilů nejezdí.
Není se čemu divit, požadovaná hodinová sazba značkových servisů bývá mnohdy nad možnosti motoristů či nad hranicí akceptovatelnosti. Běžná sazba soukromých servisů je přitom přibližně 450 až 600 korun, což je v porovnání se značkovým servisem v některých případech i třetina.
Trh s náhradními díly je přitom velice pestrý a i druhovýroba nabízí celou řadu dílů a komponent opravdu vysoké kvality a přitom často za skutečně příznivé ceny. Navíc v nabídce dílů z druhovýroby lze nalézt i naprosto identické díly, jaké se montují do vozidel v prvovýrobě.
Typickým příkladem mohou být třeba filtry Mann používané v BMW. Jediný rozdíl mezi tímto filtrem pořízeným na značkovém servisu BMW a v druhovýrobě, je kromě ceny absence loga automobilky na daném dílu. Místo něj je zde uvedena právě značka Mann a cena je hned nižší. Totéž platí třeba i pro nákup motorových olejů, které zakoupíte znatelně levněji než vám naúčtuje značkový servis.
Někteří motoristé si však myslí, že pořízením menšího vozu automaticky ušetří i na servisu, což rozhodně nelze takto plošně říci. V první řadě totiž záleží na rozšířenosti dané motorizace, od níž se odvíjí masovost výroby potřebných dílů.
Čtyřicet nejzajímavějších ojetin podle Autowebu
Rady a tipy | vydáno 24. 8. 2015
Třeba náklady na servis velice oblíbených turbodieselů 1.9 TDI jsou prakticky identické, ať už se jedná o motor ve Škodě Fabia nebo shodný agregát ve Škodě Octavia či Superb (takovým motorem je 1.9 TDI/96 kW). To platí, i když se některé díly mohou mírně lišit. Patří k nim třeba dvouhmotový setrvačník, který má Superb odlišný a přitom o 100 Kč levnější než Octavia a Fabia RS. E-shop www.kvalitnidily.cz jej nabízí pro Superb za 9000 Kč a pro Octavii či Fabii RS za 9100 Kč. V obou případech jde přitom o osvědčenou značku LUK.
Rozšířenost pohonné jednotky tak zpravidla představuje výhodou snižující pořizovací ceny náhradních dílů. Snadno tak může nastat situace, kdy si motorista pořídí menší a méně rozšířený model, což povede k vyšším servisním nákladům než u většího a rozšířenějšího vozu. Příklady cen vybraných náhradních dílů uvádíme níže v tabulkách.
Škoda Fabia 1.9 TDI/74 kW, r. v. 2003
Kabinový filtr (pylový) | 205 Kč (Müller) |
Turbo (repasované) | 16 650 Kč (Garrett) |
Turbo (nové) | 17 520 Kč (Garrett) |
Rozvodová sada s vodní pumpou | 4390 Kč (Ruville) |
Spojka 3 dílná | 4980 Kč (LUK) |
Dvouhmotový setrvačník | není použit |
Spojková sada s dvouhmotovým setrvačníkem | není použita |
Přední rameno (vč. čepu a silentbloků) | 1310 Kč (Kamoka) |
Přední tlumič pérování | 1593 Kč (Monroe) |
Přední brzdové destičky | 630 Kč (fri.tech.) |
Zdroj: www.kvalitnidily.cz |
Škoda Fabia RS 1.9 TDI/96 kW, r. v. 2003
Kabinový filtr (pylový) | 205 Kč (Müller) |
Turbo (repasované) | 13 400 Kč (KKK) |
Turbo (nové) | 18 224 Kč (KKK) |
Rozvodová sada s vodní pumpou | 4390 Kč (Ruville) |
Spojka 3 dílná | 6700 Kč (LUK) |
Dvouhmotový setrvačník | 8600 Kč (LUK) |
Spojková sada s dvouhmotovým setrvačníkem | 13 600 Kč (LUK) |
Přední rameno (vč. čepu a silentbloků) | 1310 Kč (Kamoka) |
Přední tlumič pérování | 1593 Kč (Monroe) |
Přední brzdové destičky | 630 Kč (fri.tech.) |
Zdroj: www.kvalitnidily.cz |
Škoda Octavia 1.9 TDI/96 kW, r. v. 2003
Kabinový filtr (pylový) | 201 Kč (Müller) |
Turbo (repasované) | 13 996 Kč (Garrett) |
Turbo (nové) | 19 630 Kč (KKK) |
Rozvodová sada s vodní pumpou | 4360 Kč (Ruville) |
Spojka 3 dílná | 6700 Kč (LUK) |
Dvouhmotový setrvačník | 8600 Kč (LUK) |
Spojková sada s dvouhmotovým setrvačníkem | 13 600 Kč (LUK) |
Přední rameno spodní (vč. čepu a silentbloků) | 1375 Kč (Ruville) |
Přední tlumič pérování | 1470 Kč (Monroe, 1570 Kč Kayaba, 1070 Kč Kamoka) |
Přední brzdové destičky | 861 Kč (fri.tech.) |
Zdroj: www.kvalitnidily.cz |
Opel Corsa 1.7 CDTi/74 kW, r. v. 2003
Kabinový filtr (pylový) | 256 Kč (Müller) |
Turbo (repasované) | 14 300 Kč (Mitsubishi) |
Turbo (nové) | 19 536 Kč (Mitsubishi) |
Rozvodová sada bez pumpy (není na rozvodech) | 3240 (Gates) |
Spojka 3 dílná | 10 660 Kč (LUK) |
Dvouhmotový setrvačník | 13 500 (LUK) |
Spojková sada s dvouhmotovým setrvačníkem | 22 960 Kč (LUK) |
Přední rameno (vč. čepu a silentbloků) | 3270 Kč (Moog) |
Přední tlumič pérování | 1760 Kč (Monroe) |
Přední brzdové destičky | 850 Kč (fri.tech., 750 Kč Kamoka) |
Zdroj: www.kvalitnidily.cz |