Smart s naftovým motorem 1.9 TDI si troufá na dragstrip

Naftová jednadevítka od VW s 230 koňmi nezní jako motor vhodný pro dragster. Co se však stane, když jej použijete ve voze, který se na svět dostával i s méně než pětinou tohoto výkonu?

První Smarty se na trhu prodávaly s naftovým motůrkem, jehož tři válce měly dohromady objem jen o pár kapek větší než láhev vína. S třiatřiceti kilowatty, tedy se zhruba 44 koňmi, se dokázal rozsýpat na stovkové tempo až po nekonečně dlouhých dvaceti vteřinách.

Ručička tachometru se potom dostala jen lehce nad povolené dálniční tempo – pokud se tedy někdo vůbec odhodlal maximálku atakovat. Tomu, že se s takto slabým motorem zvládl Smart vůbec rozjet, vděčil jen své muší váze osmi metráků.

Málokoho napadne, že by tedy naftový Smart mohl být dragstripovým bojovníkem. S původním motorem to samozřejmě moc nešlo, ale pokud na jeho místo nacpete motor s téměř dvouapůlnásobným objemem, začnou se dít opravdu zajímavé věci.

Darovaná 1.9 TDI od VW s pětinásobným výkonem dokáže za hustou stěnou černého dýmu katapultovat miniaturní autíčko k cíli čtvrtmíle za 13 sekund. To je čas srovnatelný třeba s Chevroletem Camaro SS, Porsche Boxster GTS či BMW M3 CSL generace E46. Na prťavou nákupní tašku je to opravdu úctyhodný výkon.

 

5.2.2018 5:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: https://www.carthrottle.com/post/this-tdi-swapped-smart-is-an-adorable-drag-racer-with-a-smoking-habit/

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist