autoweb.cz > BMW > BMW M5 > Nafta a tři turba: BMW M550d, X5 a X6 M50d
Nafta a tři turba: BMW M550d, X5 a X6 M50d
Vsadili jste si, že bude příští BMW M5 naftová čtyřkolka? Prohráli jste. Ale možná se vám podaří uhádat remízu, diesel od divize M totiž právě dorazil. Automobilka ho představila hned ve třech modelech. Přivítejte BMW M550d xDrive, X5 M50d a X6 M50d. Jejich šestiválcový motor má 380 koní a 740 newtonmetrů.
BMW řada 5 velká fotogalerie
Že se divize M chystá rozšířit své portfolio o méně extrémní modely, filozofií postavené mezi auta jako M5 a standardní BMW vybavená M-paketem, jsme zjistili teprve nedávno. O dieselu se však mluvilo dlouho předtím. Motor není tím jediným, co se lidé divize M nebáli opatřit vlastním razítkem. Auta se značkou M Performance dostanou vlastní nastavení podvozku i aerodynamické doplňky.Přesto bude zákazníky nejvíc zajímat nový diesel. Má stále šest válců a tři litry objemu, které však nově dopuje trojice turbodmychadel. Maxima 381 koní dosahuje motor mezi 4000 a 4400 otáčkami za minutu, 740 newtonmetrů je k dispozici mezi třemi a čtyřmi tisíci. Abyste nemuseli počítat: šestiválec vládne 127 koni na litr objemu. Jeho omezovač zasahuje v 5400 otáčkách.
Zpočátku budou k dispozici vlastně čtyři modely, ne tři: M550d se totiž představí v obou karosářských variantách. V nabídce se zatím objeví výhradně čtyřkolky, ale na britský trh bude BMW auto dodávat jako zadokolku, takže bychom se časem mohli dočkat také my. Otázkou je, zda o silný diesel bez xDrivu někdo skutečně stojí. BMW si to téměř jistě nemyslí.
S pohonem všech kol se řada 5 dostane na stovku za 4,7 sekundy, v případě kombi za 4,9 sekundy. BMW udává spotřebu 6,3 a 6,4 litru na sto kilometrů a obě verze plní Euro 6.X5 a X6 zatím zvládají jen Euro 5, také obě SUV jsou však pořádně rychlá. X5 M50d zrychlí na stovku za 5,4 sekundy a žere 7,5 litru na sto. X6 M50d je o něco rychlejší, ke stovce dosprintuje za 5,3 sekundy, BMW však pro něj udává o dvě desetiny vyšší spotřebu. Všechny superdiesely dosáhnou bez problémů 250 kilometrů v hodině.
Auta se představí na březnovém autosalonu v Ženevě a brzy na to zamíří na trhy po celé Evropě. Zákazníci s nimi dostanou bohatou výbavu a všechny systémy, které pomáhají šetřit palivo běžným BMW.