autoweb.cz > motorsport > Na Nordschleife se mění pravidla veřejných jízd. Od letošní sezony platí „minimální maximální“ rychlost 130 km/h. Pomalejší auta na trať už jen tak nepustí
Na Nordschleife se mění pravidla veřejných jízd. Od letošní sezony platí „minimální maximální“ rychlost 130 km/h. Pomalejší auta na trať už jen tak nepustí
Společnost Nürburgring 1927 GmbH & Co. KG provozující ikonický německý okruh se rozhodla pro zvýšení minimální rychlosti. Až dosud platilo, že na okruh může každé auto, které je schopné dosáhnout alespoň 60 km/h, ale od této sezony byl limit zvýšen na více než dvojnásobek. Nová minimální hranice je teď 130 km/h. Nejde samozřejmě o to, že by na celé trati, takže třeba i v Karussellu, bylo nutné jet nejméně 130 km/h. Jde o maximální rychlost jednotlivých vozů tak, jak ji udává výrobce. Novým opatřením se má zvýšit bezpečnost, protože se zamezí extrémním rozdílům mezi těmi nejpomalejšími a nejrychlejšími účastníky.
Pomalí na trati nemají co dělat
„Bezpečnost jezdců na Nürburgringu je pro provozovatele závodní dráhy nejvyšší prioritou. Proto jsme se po konzultaci s odborníky rozhodli, že od letošní sezóny musí mít vozidlo maximální rychlost podle výrobce minimálně 130 km/h, aby se mohlo účastnit turistických jízd. To proto, aby se na náročné trati s těžko přehlednými úseky, zatáčkami a stoupáními zabránilo obrovským rozdílům v rychlosti mezi zúčastněnými vozidly,“ vysvětluje v odpovědi na dotaz Autowebu šéf komunikace německého okruhu Alexander Gerhard. Zároveň také připomněl, že se nové opatření běžných automobilů téměř nedotkne, protože i ta úplně nejslabší auta nabízená na současném trhu mají maximální rychlost vyšší než 130 km/h, ať už se budeme bavit například o Hyundai i10, nebo Toyotě Aygo. Jednou z mála výjimek je pouze elektrická Dacia Spring se svou maximálkou 125 km/h.
Videoreportáž: Svezení s okruhovým speciálem
Zmizet mají historici
Nové opatření míří především na historická vozidla. Dosavadní praxe totiž umožňovala jak pohodovou vyjížďku nadšenců se stařičkým Broukem, tak ve stejnou chvíli také pohyb například Ring Taxi, kdy auta řídí zkušení místní jezdci dosahující v některých místech trati rychlostí téměř 300 km/h. Pro majitele historických vozů se pořádají samostatné akce (například After Work Classics), při kterých zůstává v platnosti starý limit 60 km/h.
Pokud jde o kontrolu toho, zda je konkrétní vůz schopen dosáhnout 130 km/h, to obstarají přítomní zaměstnanci okruhu. „U vjezdů na trať máme velmi zkušený personál, který je také velmi dobře obeznámen s vozidly a jejich vlastnostmi a v případě pochybností provede individuální kontroly, aby byla zajištěna bezpečnost všech účastníků,“ vysvětluje Alexander Gerhard. Zvláštní kontroly se budou týkat primárně upravených aut, kdy majitel vezme nějakého veterána a dá do něj moderní motor. I taková auta se totiž na Nürburgringu hojně vyskytují.