Na český trh se vrátil americký obr. Jeep Grand Cherokee má místo osmiválce plug-in hybrid, ale jezdí dobře

Vyzkoušeli jsme si novou generaci velkého amerického SUV Jeep Grand Cherokee. Novinka se po dvou letech dostala do Evropy, a to s elektrifikovaným přeplňovaným čtyřválcem. Zjistili jsme, jak se chová na českých silnicích.
20240607_101221-1100x618.jpgCelá galerie 21 Zdroj: Běhal Robin pro Autoweb.cz

Jeep Grand Cherokee je po několika letech zpět na českém území a přijíždí se zcela novou motorizací, díky které plní přísné evropské normy. Pátá generace monstrózního SUV sice není globální novinkou, ale v Čechách ji až do této doby nešlo oficiálně objednat. To ale změnila plug-in hybridní verze, jež se brzy zařadí do nabídky za cenu od 2,2 milionu korun. V rámci prvních lokálních jízd jsme zjistili, jak se elektrifikovaný Grand Cherokee chová na českých silnicích.

Recenze Jeepu Wrangler Rubicon 4XE

Je zpět!

Jeep Grand Cherokee je ve světě velmi populární a z výrobní linky ve Spojených státech amerických sjelo za třicetiletou historii už 7 milionů exemplářů. Nejnovější pátá generace svými úspěchy navázala na své předchůdce a v USA už dva roky patří mezi bestsellery. A že novinku na českých silnicích nepotkáváte? To má logické vysvětlení, jelikož s koncem výroby minulého Grand Cherokee skončilo i jeho působení na starém kontinentu. Jediná možnost, jak amerického giganta v Evropě koupit, byla přes dovozce. Nicméně i když v to mnozí ani nedoufali, Jeep udělal comeback a s verzí Grand Cherokee 4XE opět připlul na evropský kontinent.

Co je nového?

Mezi generační proměna amerického obra je opravdu markantní. Jeep zcela přepracoval přední masku, která je nyní vyšší a působí majestátněji. Auto také vyrostlo do všech stran a skutečně tak doznalo svého označení Grand. Je o deset centimetrů delší, o pár cm širší a dokonce vyšší. Revoluce proběhla také v kabině, která nyní oplývá luxusními materiály a moderními technologiemi. Přístrojová deska je osazena rovnou třemi displeji. Největší z nich se nachází uprostřed palubky a slouží k ovládání infotainmentu. Druhý panel je před řidičem a zobrazuje důležité informace o jízdě, no a třetí své místo našel před spolujezdcem, aby se při dlouhých cestách nenudil.

Změny proběhly také pod kapotou, kromě vylepšené podvozkové platformy se úprav dočkaly i motorizace. Ovšem ty nemá význam jmenovat, jelikož do Evropy se nedováží. Na starý kontinent dorazí pouze jedna nová pohonná jednotka, a to přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s plug-in hybridním systémem. Ten ve svých útrobách schovává výkonný elektromotor připojený na baterii (s čistě elektrickým dojezdem 48 kilometrů) a celkově generuje 381 koní a 637 Nm točivého momentu. Díky tomu je příkladně dynamický, relativně úsporný a nepřišel o své tažné dovednosti (stále uveze přes 2,3 tuny).

První jízdní dojmy

Během krátké projížďky jsme se zaměřili na ty nejdůležitější parametry nového Grand Cherokee. A všechny určitě zajímá, jak se malý elektrifikovaný motor pod kapotou tak obrovského a těžkého auta chová? Překvapivě velmi dobře, elektromotor zajišťuje skvělý zátah při rozjezdech a při vyšších rychlostech a otáčkách práci převezme čiperný přeplňovaný dvoulitr, který dokáže gigantické SUV hnát až do maximální rychlosti 210 km/h. Dynamika je tedy zcela dostatečná a pokud se plug-in hybrid pravidelně nabíjí, tak nový Jeep své majitele potěší i nízkou spotřebou, obzvlášť pak ve městě. Spokojeni jsme byli i s chováním nové 8stupňové automatické převodovky s hydrodynamickým měničem – řadila hladce a svižně.

Nejvíce nás ale americká novinka překvapila svými jízdními vlastnostmi a zejména pohodlím. Mastodont se vzduchovým podvozkem doslova pluje přes rozbité české okresní silnice a posádku hýčká parádním komfortem. Trošku jsme se obávali řízení, ale i na to Američané zapracovali a v nové generaci je až překvapivě dobré. SUVčko už se nekormidluje jako parník, volant dostal strmější a přesnější chod a díky tomu se s ním výrazně lépe jezdí. Pokud to shrneme, tak z mrtvých vstání se v případě Jeepu Grand Cherokee povedlo a i když nemá osm válců pod kapotou, můžeme být rádi, že se k nám znovu dostal.

Verze 4XE je již zařazena v českém ceníku a startuje na částce 2 199 900 korun. Bohatší výbava Summit se pak prodává za 2,5 milionu korun.

14.7.2024 7:17| autor: Robin Běhal | zdroj: Tiskový servis Jeep

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist