autoweb.cz > Honda > Mugen si brousí zuby na Hondu Jazz
Mugen si brousí zuby na Hondu Jazz
Tovární úpravci Hondy chtějí postavit ostrou verzi praktického supermini Jazz. Nápad se zrodil v evopské pobočce Mugenu, stejně jako přeplňovaný hybrid CR-Z, takže by mohl používat i stejný motor. Ve hře je výkon kolem dvou stovek koní, a tedy rychlost plně srovnatelná s nejrychlejšími ostrými hatchbacky v segmentu B. Honda, respektive Mugen, v současnosti nabízí tovární úpravy pro Jazz, zejména v Japonsku. Žádné z existujících dílů však auto ani nepřiblíží výkonové hranici, o níž uvažuje evropská divize.
Šéf divize Mugen Euro se sídlem v britském hrabství Northamptonshire Colin Whittamore doslova řekl: „Ukrytá v našich hlavách už dlouho číhá myšlenka, že autem, které bychom vážně chtěli postavit, je Jazz.“ Nebyl by podle něj „velký problém“ dostat pod kapotu supermini kompresor, jímž Britové před pár týdny osadili hybrid CR-Z. Produkční verze obou aut používají stejný čtyřválec o objemu 1,5 litru.
Přeplňovaná Honda CR-Z Mugen má dvě stovky koní. Ty by se Jazzu právě hodily, nejsilnější ze soupeřů se pohybují okolo této hranice. Clio od RenaultSportu má dvě stovky koňských sil, ostré malé volkswageny (včetně Fabie RS) pohání svá přední kola 180 koni a Opel Corsa OPC se pohybuje mezi nimi.
Whittamore připustil i jinou možnost: pod kapotu Jazzu by se nejspíš vešla atmosférická jednotka o objemu dva litry. Mohlo by jít o ten samý motor, který donedávna poháněl Civic Type-R. Také v tomto případě by Jazz měl dvě stě koní, navíc v kombinaci z jedním z nejlepších atmosférických čtyřválců posledních let. Na každý pád držte Mugenu palce, splašených supermini není nikdyJazz má i velký kufr.