Monopost F1Ferrari bude jezdit na zbrusu nové palivo

Seriál závodu Formule 1 doznal zásadních (technických) změn, tedy monoposty prošly kompletní revizí, přišly o osmiválce a dostaly přeplňování.

To je již obecně známá věc, tedy zmiňovaná „výměna“ pohonných jednotek, to, že v F1 dosud používané osmiválce o objemu 2,4 litru byly nahrazeny turbodmychadlem přeplňovanými vidlicovými šestiválci s objemem 1,6 litru. Neřešme downsizing, jestli je to změna k lepšímu nebo ne, malé motory s přeplňováním nejsou ve Formuli 1 novinkou tak uvidíme, co ukáže čas.

Nicméně nové technické předpisy pro pohonné jednotky zahrnují mimo přidání turbodmychadla, také implementaci druhého elektromotoru a silnějšího systému rekuperace kinetické energie (KERS) ve spojení s maximálním povoleným množstvím paliva na závod. To přimělo týmy soustředit se především na efektivní využívání energie motoru, čímž se dostáváme ke spolupráci Ferrari a Shell.

Autoweb ve Ferrari 458 na okruhu Paul Ricard

Aby „olejářský“ producent maximálně vyhověl požadavku nových potřeb, vyvinul od počátku příprav na přelomovou sezónu závodů Formule 1 více než padesát různých variant závodního paliva Shell V-Power pro zkoušky na testovací stolici. Každá z nich byla poté pečlivě analyzována a hodnocena v rámci přípravy na závěrečné a nejdůležitější testování přímo na trati.

„Ačkoli se technické předpisy FIA pro paliva a maziva pro sezónu 2014 neměnily, apetit a průběh výkonových křivek nového motoru jsou diametrálně odlišné od jeho předchůdce. Změna konfigurace motoru je pak stejně zásadní jako omezené množství paliva, které může být použito během každého závodu. Výkonné a zároveň efektivní palivo pro nás představuje pomyslný „svatý grál,“ vysvětluje Guy Lovett, technologický manažer společnosti Shell pro Ferrari, jenž se role ujal s nástupem sezóny 2014.

„Do přípravy na letošní sezónu Formule 1 jsme vložili opravdu velké úsilí a dosáhli jsme zatím velmi slibných výsledků. Zbývá nám teď jen udělat poslední úpravy během testování, abychom byli připraveni na start v Melbourne, a počkat si, jak se vše projeví na výsledcích na trati,“ dodává.

Na videu vysvětlují kompetentní inženýři a technici ze Scuderia Ferrari jednotlivé změny v pravidlech a to, jak na ně musel tým reagovat.

29.1.2014 1:30| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist