autoweb.cz > motorsport > Monopost F1Ferrari bude jezdit na zbrusu nové palivo
Monopost F1Ferrari bude jezdit na zbrusu nové palivo
To je již obecně známá věc, tedy zmiňovaná „výměna“ pohonných jednotek, to, že v F1 dosud používané osmiválce o objemu 2,4 litru byly nahrazeny turbodmychadlem přeplňovanými vidlicovými šestiválci s objemem 1,6 litru. Neřešme downsizing, jestli je to změna k lepšímu nebo ne, malé motory s přeplňováním nejsou ve Formuli 1 novinkou tak uvidíme, co ukáže čas.
Nicméně nové technické předpisy pro pohonné jednotky zahrnují mimo přidání turbodmychadla, také implementaci druhého elektromotoru a silnějšího systému rekuperace kinetické energie (KERS) ve spojení s maximálním povoleným množstvím paliva na závod. To přimělo týmy soustředit se především na efektivní využívání energie motoru, čímž se dostáváme ke spolupráci Ferrari a Shell.
Autoweb ve Ferrari 458 na okruhu Paul Ricard
Aby „olejářský“ producent maximálně vyhověl požadavku nových potřeb, vyvinul od počátku příprav na přelomovou sezónu závodů Formule 1 více než padesát různých variant závodního paliva Shell V-Power pro zkoušky na testovací stolici. Každá z nich byla poté pečlivě analyzována a hodnocena v rámci přípravy na závěrečné a nejdůležitější testování přímo na trati.
„Ačkoli se technické předpisy FIA pro paliva a maziva pro sezónu 2014 neměnily, apetit a průběh výkonových křivek nového motoru jsou diametrálně odlišné od jeho předchůdce. Změna konfigurace motoru je pak stejně zásadní jako omezené množství paliva, které může být použito během každého závodu. Výkonné a zároveň efektivní palivo pro nás představuje pomyslný „svatý grál,“ vysvětluje Guy Lovett, technologický manažer společnosti Shell pro Ferrari, jenž se role ujal s nástupem sezóny 2014.
„Do přípravy na letošní sezónu Formule 1 jsme vložili opravdu velké úsilí a dosáhli jsme zatím velmi slibných výsledků. Zbývá nám teď jen udělat poslední úpravy během testování, abychom byli připraveni na start v Melbourne, a počkat si, jak se vše projeví na výsledcích na trati,“ dodává.
Na videu vysvětlují kompetentní inženýři a technici ze Scuderia Ferrari jednotlivé změny v pravidlech a to, jak na ně musel tým reagovat.