autoweb.cz > Mitsubishi > Mitsubishi slaví 40 let v Evropě
Mitsubishi slaví 40 let v Evropě
Japonská automobilka pomalu začíná oslavovat svůj vstup na evropský trh, příští rok to bude přesně čtyři dekády, co se na londýnském autosalonu v roce 1974 poprvé oficiálně představila. My bychom raději třeba Evo XI, výročí slaví, mimo jiné, uvedením hybridního crossoveru.
Na začátku byla dohoda o spolupráci mezi Mitsubishi Heavy Industries Co. a Chrysler Corporation, někdy v roce 1970, o rok později se pak z teoretického usnesení stala praxe, kdy se stal Chrysler mezinárodním dealerem značky tedy vyjma domovského Japonska, Spojených států a Kanady.
Zpočátku byla prodejní čísla Mitsubishi poměrně nízká, mezi roky 1971 a 1975 se prodalo na 4,861 aut. Nicméně v roce 1974 se stal import oficiálním a v obchodu došlo k posunu, dnes se ve 34 zemích Evropy prodá na sto tisíc aut značky Mitsubishi ročně.
Klíčové okamžiky Mitsubishi při vstupu do Evropy
1956: Prodán první automobil Mitsubishi v Evropě, ve Španělsku
1962: Prodej v další evropské zemi, v Řecku
1970: Mitsubishi uzavírá dohodu s Chrysler Corporation
1974: MMC zahazuje prodej v Evropě pod svým jménem
1975: Start prodeje Lanceru and Galantu Británii, Nizozemsku a Belgii
1977: První vítězství v rally, Lancer vyhrává Rally tisíce jezer
1982: Konec doody o distribuci s Chryslerem 1991: Zahájení aktivit v Rusku
1993: European Sales & Marketing (“MMSE”), otevřeno u Amsterdamu
1995: Uveden ryze evropský model, Carisma, na platformě společné s Volvem
2005: Spolupráce s PSA, vznikají Outlander, Peugeot 4007 a Citroën C-Crosser
2009: Mitsubishi Motors Europe prochází restrukturalizací
2010: Zahájení produkce v ruské továrně Kaluga
2013: Na evropský trh míří Outlander PHEV, plug-in hybrid elektrický crossover