autoweb.cz > Mitsubishi > Mitsubishi ASX > Mitsubishi si v Česku napravuje pověst. Svým novým modelem chce konkurovat Kamiqu.
Mitsubishi si v Česku napravuje pověst. Svým novým modelem chce konkurovat Kamiqu.
Že jste nové ASX již na silnicích potkali a myslíte si, že vás balamutíme? Nikoliv. Jelikož nový model Mitsubishi pochází z aliance Renault–Nissan–Mitsubishi, je logické, že bude stavět již na použité platformě. A tady se dostáváme k té podobnosti. Z vizuálního hlediska totiž jde o přepracovaný Renault Captur. Změn tak moc nenajdete. Tou nejvýraznější je logicky logo a přední nárazník. Jinak jsou to v podstatě, z té exteriérové stránky, dvojčata.
Bohatá motorizace
Základem je benzínový tříválec 1,0 litru s přeplňováním (1,0 l MPI-T), nabízený v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou. Uvedená jednotka poskytuje, dle automobilky, dostatečné jízdní schopnosti s maximem výkonu 67 kW.
Videoreportáž: Předchozí generace Mitsubishi ASX
Pro jedince prahnoucí po vyšším výkonu je určena přeplňovaná zážehová jednotka 1,3 litru DI-T s přímým vstřikováním paliva a mild-hybridním systémem. Technologie zahrnuje startér/generátor energie s řemenovým pohonem a 12V lithium-iontovou baterii pro rekuperaci energie při zpomalování a brzdění, jakož i elektrický „posilovač“ točivého momentu ke spalovacímu motoru. Můžete si vybrat, zdali si chcete užít požitek jízdy – motor si pak můžete vzít v kombinaci s šestistupňovým manuálem, nebo jste víc pro komfort, pak sáhnete po sedmistupňovém dvouspojkovém automatu. Maximální výkon motoru činí 103 kW s manuální převodovkou a 116 kW v případě dvouspojkového automatu.
Hybrid nesmí chybět
Automobilka se neomezuje jen na klasické motory, ale do nabídky dává i hybridní ústrojí. Full-hybrid kombinuje atmosféricky plněnou benzínovou jednotku 1,6 litru se dvěma elektromotory a automatickou převodovkou. Jednotka o výkonu 105 kW tak nabídne dostatečný výkon a přidává elektrickou výpomoc ke snížení spotřeby.
Nabídku zakončuje plug-in hybridní jednotka, která obsahuje benzínový atmosféricky plněný motor 1,6 litru ve spojení se dvěma elektromotory a baterií o kapacitě 10,5 kWh
K českým zákazníkům se nové ASX může dostat až v 6 výbavách, respektive verzích (Inform, Invite, Invite +, Intense, Intense + a Instyle.) Ty jsou ale vždy spojeny s určitým motorem. Například nejnižší výbavu Inform pořídíte pouze s benzínovou 1,0, zatímco nejvyšší verzi výbavy Instyle najdete u 1,3 motoru s automatickou převodovkou a u hybridů.
V základní výbavě ale naleznete už zadní kameru a přední a zadní parkovací senzory, což si rozhodně řadu zákazníků získá.
Závěrem snad lze dodat, že nové ASX může mít až šest odstínů karoserie: metalické odstíny bílá Crystal, červená Sunrise, černá Onyx, modrá Royal a ocelově šedá, resp. základní modrý odstín Charcoal. V případě výbavových linií Intense a Instyle mohou zákazníci zvolit dvoubarevné provedení se střechou lakovanou v černém metalickém odstínu Onyx.
Levné v základu
V základní ceně se tady vejdete pod půl milionu, jakmile budete chtít hybridní či plug-in hybridní motorizaci, budete se pohybovat kolem 809 000 až 999 000 Kč. A to už není málo.