autoweb.cz > Mitsubishi > Mitsubishi Outlander > Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D MIVEC
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D MIVEC
Dynamika 7
Chování na silnici 7
Provozní náklady 7
Praktičnost 8
X-Factor 6
Celkové hodnocení 7
RADOSTI
Trakce; silný motor; slušné řízení; zábava na sněhu
STAROSTI
Všudypřítomný hluk; levně působící interiér
To máme za to, že si neustále děláme srandu z SUV, pořád znevažujeme smysl čtyřkolek a říkáme, že pohon zadních kol je stejně nejlepší… A pak nám Příroda nadělí takovou kalamitu, že by si s ní poradilo leda pásové vozidlo. Jakkoli je jízda s čtyřválcovým dieselovým SUV obvykle obtěžující a nezáživná, tentokrát nám byl Outlander přímo darem z nebes. Dostali jsme se totiž konečně ráno do práce a večer zas domů, aniž by nás musel tahat traktor.SUV Mitsubishi Outlander se ale v redakci neobjevilo proto, aby změnilo naše chápání nejlepšího auta na zimu. Dostalo totiž upravený dieselový čtyřválec. Motor o objemu 2,2 litru má vysokotlaké vstřikování common-rail a proměnné časování ventilů MIVEC. Nyní poskytuje výkon 177 koní v 3500 ot./min. a točivý moment 380 Nm mezi 2000 a 3000 ot./min. S přehledem také plní emisní normu Euro 5 a v kombinaci má spotřebovat rozumných 6,3 litru na 100 km. No, to bychom měli k papírovým údajům, ale jak se s takovým autem jezdí?
Mitsubishi Outlander není žádný prémiový produkt a ani se tak netváří. Uvnitř proto nečekejte luxusní čelounění, nejkvalitnější plasty nebo pravé dřevo. I když je výbava auta opravdu bohatá, hlavní je v tomto případě funkce. Všechno okolo – od levných plastů na přístrojové desce po nepřesvědčivé kožené čalounění sedadel – je tu proto, že to tady být musí.
Mitsubishi Outlander fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Nový motor se po nastartování sice projevuje typickým klepotem, ale ten rychle zmizí. Čtyřválec se také přakvapivě rychle ohřívá i ve velmi nízkých teplotách. Při normální jízdě o něm sice víte, ale nevydává obtěžující pazvuky a nepropouští do interiéru vibrace. Hučet začne až pod zátěží. Všiml jsem si, že oproti Outlanderu, který jsme testovali s dvouspojkovou převodovkou, byl tento motor takový měkčí a příjemnější, na čemž se určitě pozitivně podílí poměrně nízký stupeň komprese 14,9 : 1. I když se motoru pod 1500 ot./min. nechce moc pracovat, potom jeho síla narůstala mnohem plynuleji a neuvadala tak náhle.S dieselem 2,2 l také dobře spolupracuje manuální šestistupňová převodovka. Je sice poskládaná trochu nakrátko, takže při dálničních rychlostech je už v autě docela velký hluk nejen od větru a kol, ale hlavně od motoru. Delší šestka by autu přišla vhod, ale v lehkém terénu pak první tři krátké rychlosti oceníte. Další povedenou věcí je inteligentní pohon všech kol. Otočným ovladačem si zvolíte, zda chcete jet pouze s pohonem předních kol, jestli necháte vše na automatice, nebo raději zvolíte stálé připojení zadní nápravy.
Na každodenní povinnosti vám bohatě stačí pohon kol předních, ale pro vaši jistotu nechte ovladač v poloze Auto. Pohon zadních kol se připojuje, kdykoli to elektronika uzná za vhodné. Při jízdě rovně ale zadní nápravu odpojí, takže ušetříte nějakou tu desetinku na palivu a v průměru pak budete jezdit i za méně než 8 litrů na 100 km. Připojení zadní nápravy je pak neznatelné a velmi rychlé. Mitsubishi Outlander je překvapivě nadané auto, pokud jde o zapojení řidiče do děje. Jeho řízení je takové mechanicky příjemně „staré“, ale to neberte jako výtku. Líbí se mi přirozený odpor a jasná odezva od předních kol, i když auto přenáší trochu točivého momentu a rázů do řízení. Ale za tu trošku zpětné vazby to stojí.V zatáčkách pocítíte vyšší stavbu karoserie v podobě větších náklonů a auto je také ochotnější k nedotáčivosti, ale z pohledu řidiče SUV je Outlander poměrně schopný a rozhodně ne zoufalý. Dovádění mimo asfalt sice nepatří k hlavní náplni práce Outlanderu, ale se zasněženou polní cestou a loukou si poradí hravě. Stabilizační systém také můžete vypnout a auto pak dovolí v utažených zasněžených zatáčkách hodně široké drifty. Sice se nejedná o brutalitu Mitsubishi Lancer Evo, ale jisté geny v povaze Outlanderu najdete.Cena a výbava
Základní cena za Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D ve výbavě Intense je 799 900 korun s daní. Uvnitř najdete všechno, na co si vzpomenete. Tedy, skoro všechno… Absence vyhřívání sedadel je v desetistupňových mrazech nepříjemnost. Audiosystém Rockford Fosgate, navigaci, bi-xenonové světlomety, klimatizaci, tempomat a další hračky už máte v základu. Málem bych zapomněl, Mitsubishi Outlander je rovněž sedmimístný, i když dvě zadní sedačky je lepší nechat sklopené – aspoň budete mít dostatečně velký kufr o objemu 774 litrů.
Verdikt
Mitsubishi Outlander sice není krasavec a interiér působí na auto za 800 000 korun docela levně. Jenže tohle SUV dokáže vtáhnout řidiče do děje a bavit ho. Musíte se jen smířit s tím, že na palubě bude hlučno a jízda je taková uskákanější, ale jinak je Outlander docela slušné auto s povedeným silným motorem a dobrými jízdními vlastnostmi. Škoda jen, že čím je na silnici méně sněhu, tím se stává Outlander obyčejnější a klesá jaho zábavnost… Kdyby krutá zima trvala věčně, bylo by to skvělé auto.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 2268 |
Kompresní poměr | 14,9 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 86,0 x 97,6 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 130 / 177 v 3500 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 380 v 2000 - 3000 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 102,9 |
0-100 km/h (s) | 10,4 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 200 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,9 / 5,4 / 6,3 |
Objem nádrže (l) | 60 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4665 |
Šířka (mm) | 1800 |
Výška (mm) | 1680 |
Rozvor náprav (mm) | 2670 |
Provozní hmotnost (kg) | 1720 |
Celková hmotnost (kg) | 2170 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 2000 |
Zavazadlový prostor (l) | 220 - 774 - 1691 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 584 900 Kč |
Základní cena test. verze | 799 900 Kč |
Cena testovaného vozu | 817 586 Kč |