Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D MIVEC

Když napadne půl metru sněhu, hned se na veskrze průměrné dieselové SUV s pohonem všech kol díváte jinak.

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 7

RADOSTI
Trakce; silný motor; slušné řízení; zábava na sněhu

STAROSTI
Všudypřítomný hluk; levně působící interiér

To máme za to, že si neustále děláme srandu z SUV, pořád znevažujeme smysl čtyřkolek a říkáme, že pohon zadních kol je stejně nejlepší… A pak nám Příroda nadělí takovou kalamitu, že by si s ní poradilo leda pásové vozidlo. Jakkoli je jízda s čtyřválcovým dieselovým SUV obvykle obtěžující a nezáživná, tentokrát nám byl Outlander přímo darem z nebes. Dostali jsme se totiž konečně ráno do práce a večer zas domů, aniž by nás musel tahat traktor.SUV Mitsubishi Outlander se ale v redakci neobjevilo proto, aby změnilo naše chápání nejlepšího auta na zimu. Dostalo totiž upravený dieselový čtyřválec. Motor o objemu 2,2 litru má vysokotlaké vstřikování common-rail a proměnné časování ventilů MIVEC. Nyní poskytuje výkon 177 koní v 3500 ot./min. a točivý moment 380 Nm mezi 2000 a 3000 ot./min. S přehledem také plní emisní normu Euro 5 a v kombinaci má spotřebovat rozumných 6,3 litru na 100 km. No, to bychom měli k papírovým údajům, ale jak se s takovým autem jezdí?

Mitsubishi Outlander není žádný prémiový produkt a ani se tak netváří. Uvnitř proto nečekejte luxusní čelounění, nejkvalitnější plasty nebo pravé dřevo. I když je výbava auta opravdu bohatá, hlavní je v tomto případě funkce. Všechno okolo – od levných plastů na přístrojové desce po nepřesvědčivé kožené čalounění sedadel – je tu proto, že to tady být musí.

Mitsubishi Outlander fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mitsubishi Outlander fotogalerie

Nový motor se po nastartování sice projevuje typickým klepotem, ale ten rychle zmizí. Čtyřválec se také přakvapivě rychle ohřívá i ve velmi nízkých teplotách. Při normální jízdě o něm sice víte, ale nevydává obtěžující pazvuky a nepropouští do interiéru vibrace. Hučet začne až pod zátěží. Všiml jsem si, že oproti Outlanderu, který jsme testovali s dvouspojkovou převodovkou, byl tento motor takový měkčí a příjemnější, na čemž se určitě pozitivně podílí poměrně nízký stupeň komprese 14,9 : 1. I když se motoru pod 1500 ot./min. nechce moc pracovat, potom jeho síla narůstala mnohem plynuleji a neuvadala tak náhle.S dieselem 2,2 l také dobře spolupracuje manuální šestistupňová převodovka. Je sice poskládaná trochu nakrátko, takže při dálničních rychlostech je už v autě docela velký hluk nejen od větru a kol, ale hlavně od motoru. Delší šestka by autu přišla vhod, ale v lehkém terénu pak první tři krátké rychlosti oceníte. Další povedenou věcí je inteligentní pohon všech kol. Otočným ovladačem si zvolíte, zda chcete jet pouze s pohonem předních kol, jestli necháte vše na automatice, nebo raději zvolíte stálé připojení zadní nápravy.

Na každodenní povinnosti vám bohatě stačí pohon kol předních, ale pro vaši jistotu nechte ovladač v poloze Auto. Pohon zadních kol se připojuje, kdykoli to elektronika uzná za vhodné. Při jízdě rovně ale zadní nápravu odpojí, takže ušetříte nějakou tu desetinku na palivu a v průměru pak budete jezdit i za méně než 8 litrů na 100 km. Připojení zadní nápravy je pak neznatelné a velmi rychlé. Mitsubishi Outlander je překvapivě nadané auto, pokud jde o zapojení řidiče do děje. Jeho řízení je takové mechanicky příjemně „staré“, ale to neberte jako výtku. Líbí se mi přirozený odpor a jasná odezva od předních kol, i když auto přenáší trochu točivého momentu a rázů do řízení. Ale za tu trošku zpětné vazby to stojí.V zatáčkách pocítíte vyšší stavbu karoserie v podobě větších náklonů a auto je také ochotnější k nedotáčivosti, ale z pohledu řidiče SUV je Outlander poměrně schopný a rozhodně ne zoufalý. Dovádění mimo asfalt sice nepatří k hlavní náplni práce Outlanderu, ale se zasněženou polní cestou a loukou si poradí hravě. Stabilizační systém také můžete vypnout a auto pak dovolí v utažených zasněžených zatáčkách hodně široké drifty. Sice se nejedná o brutalitu Mitsubishi Lancer Evo, ale jisté geny v povaze Outlanderu najdete.Cena a výbava
Základní cena za Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D ve výbavě Intense je 799 900 korun s daní. Uvnitř najdete všechno, na co si vzpomenete. Tedy, skoro všechno… Absence vyhřívání sedadel je v desetistupňových mrazech nepříjemnost. Audiosystém Rockford Fosgate, navigaci, bi-xenonové světlomety, klimatizaci, tempomat a další hračky už máte v základu. Málem bych zapomněl, Mitsubishi Outlander je rovněž sedmimístný, i když dvě zadní sedačky je lepší nechat sklopené – aspoň budete mít dostatečně velký kufr o objemu 774 litrů.

Verdikt
Mitsubishi Outlander sice není krasavec a interiér působí na auto za 800 000 korun docela levně. Jenže tohle SUV dokáže vtáhnout řidiče do děje a bavit ho. Musíte se jen smířit s tím, že na palubě bude hlučno a jízda je taková uskákanější, ale jinak je Outlander docela slušné auto s povedeným silným motorem a dobrými jízdními vlastnostmi. Škoda jen, že čím je na silnici méně sněhu, tím se stává Outlander obyčejnější a klesá jaho zábavnost… Kdyby krutá zima trvala věčně, bylo by to skvělé auto.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)2268
Kompresní poměr14,9 : 1
Vrtání x zdvih (mm)86,0 x 97,6
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)130 / 177 v 3500 ot./min.
Točivý moment (Nm)380 v 2000 - 3000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)102,9
0-100 km/h (s)10,4
Nejvyšší rychlost (km/h)200
Spotřeba paliva (l/100 km)7,9 / 5,4 / 6,3
Objem nádrže (l)60
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4665
Šířka (mm)1800
Výška (mm)1680
Rozvor náprav (mm)2670
Provozní hmotnost (kg)1720
Celková hmotnost (kg)2170
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2000
Zavazadlový prostor (l)220 - 774 - 1691
Ceny
Základní cena modelu584 900 Kč
Základní cena test. verze799 900 Kč
Cena testovaného vozu817 586 Kč
14.1.2011 11:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist