autoweb.cz > Mitsubishi > Mitsubishi Outlander > Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 180 k (2014)
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 180 k (2014)
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 9
X-Factor 4
Celkové hodnocení 7.4
Radosti
Motor ve spojení s mechanickým řazením; prostornost a variabilita
Starosti
Diskutabilní vzhled; laciný interiér
Existují auta, u kterých si postesknete, jak by mohla být skvělá, kdyby dostala o trošku lepší motor nebo převodovku, u Mitsubishi Outlander to je přesně naopak. Pohonné ústrojí, alespoň v případě silnější verze 2.2 DI-D, tu hraje hlavní roli. Facelift také přinesl několik jemných kosmetických změn, nová je přední maska či zadní světla, stále si však nejsem jistý tím, zda-li to poněkud diskutabilnímu zevnějšku pomohlo. A podle ohlasů určitě nejsem sám. To je ovšem čistě subjektivní názor, jsou tu ovšem jiné, objektivní skutečnosti, které nelze zpochybnit.
Interiér
Třeba vnitřní prostor a variabilita. Outlander není uvnitř malé, ale zvenku přifouklé auto, jak bývá zvykem, naopak jeho relativně krabicovité tvary napovídají, že je uvnitř prostorný. Díky posuvným zadním sedadlům si můžete vybrat, jestli chcete více místa na nohy, nebo na náklad, zavazadlový prostor pojme v základu 667 litrů. Palubní deska stále zůstává strohá a velká černá tlačítka či středový displej s nepříliš pěknou grafikou nejsou zrovna výstřelkem moderního designu, nic na tom nezmění ani obložení ze stříbrné imitace karbonu, pokud však raději vyznávate praktickou stránku věci, bude se vám uvnitř líbit.
Pohon
Jak zaznělo již v úvodu, bezesporu nejsilnější částí auta je jeho pohonné ústrojí. Silnější varianta turbodieselu 2.2 DI-D nabízí výkon 180 koní a hlavně točivý moment 450 Nm, který se projevuje velkým zátahem ve středním pásmu otáček. Potěší i kultivovanější chod motoru a ideální rozložení převodů společně s výborným řazením. Za takto hutně mechanický chod řadicí páky by se nemusel stydět kdejaký sporťák, přesto by se k vozu víc hodila automatická převodovka (za příplatek 40 000 korun). Především kvůli jízdnímu projevu.
Spotřeba
Manuál však slibuje také o nějaký ten decilitr nižší spotřebu. Tabulka hovoří o 7,1 l/100 km ve městě, 4,9 litru mimo město a 5,7 kombinovaně, což jsou hodnoty realitě poněkud vzdálenější, skutečná spotřeba ale není nic hrozivého. Po městě se lze pohybovat se spotřebou osmi litrů, o litr méně si řekne jízda po dálnici v rámci rychlostních limitů a klidná jízda po vedlejších silnicích může být téměř za šest litrů. Vzhledem k objemu motoru, výkonům i velikosti Outlanderu to jsou velmi slušné hodnoty.
Ovladatelnost
Jakkoliv při uchopení řadicí páky svitne malinká naděje, že by Outlander mohl být požitkem pro ty, kteří rádí řídí, jeho charakter rozhodně není sportovní. Pokud to tedy vůbec o nějakém „sportovně užitkovém voze“ lze prohlásit. Určitě však patří mezi ta SUV, ke kterým při svižné jízdě nemusíte přistupovat s přehnanou opatrností. Přestože lze o podvozku říci, že je naladěný pohodlně, působí dostatečně důvěryhodně a stabilně za všech okolností, s výjimkou hodně rozbité silnice, která odhalí jeho tendence odskakovat.
Verdikt
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D ani po faceliftu nelze považovat za krásný, a ačkoliv krása je vždy čistě v očích pozorovatele, totéž lze prohlásit také o interiéru. Naopak silný a relativně úsporný motor, bohatý prostor a pohodlý podvozek společně s přívětivou cenou mu hrají do karet. Pokud tedy hledáte především funkčnost a praktičnost, Outlander vás nezklame.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 2268 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 225/55 R18 |
Pneumatiky vzadu | 225/55 R18 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 132 / 180 v 3700 |
Točivý moment (Nm) | 450 v 2200 - 2800 |
0-100 km/h (s) | 9,1 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 203 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,1 / 4,9 / 5,7 |
Objem nádrže (l) | 60 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4655 |
Šířka (mm) | 1810 |
Výška (mm) | 1673 |
Rozvor náprav (mm) | 2670 |
Provozní hmotnost (kg) | 1635 |
Celková hmotnost (kg) | 2260 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 2000 |
Zavazadlový prostor (l) | 667 / 1608 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 605 000,- Kč / 550 000 Kč,- v akci (2.0 MIVEC 150 k 2WD Intense) |
Základní cena test. verze | 787 000,- Kč / 690 000 Kč,- v akci (2.2 DI-D 180 k 4WD Intense) |
Cena testovaného vozu | 901 000,- Kč / 794 000 Kč,- v akci (2.2 DI-D 180 k 4WD Intense+ + příplatky) |