Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 180 k (2014)

Japonské SUV prodělalo mírný facelift, dokáže se tedy konečně i zalíbit? Povedeným motorem a bohatým prostorem určitě.

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 4

  • Celkové hodnocení 7.4

Radosti

Motor ve spojení s mechanickým řazením; prostornost a variabilita

Starosti

Diskutabilní vzhled; laciný interiér


Existují auta, u kterých si postesknete, jak by mohla být skvělá, kdyby dostala o trošku lepší motor nebo převodovku, u Mitsubishi Outlander to je přesně naopak. Pohonné ústrojí, alespoň v případě silnější verze 2.2 DI-D, tu hraje hlavní roli. Facelift také přinesl několik jemných kosmetických změn, nová je přední maska či zadní světla, stále si však nejsem jistý tím, zda-li to poněkud diskutabilnímu zevnějšku pomohlo. A podle ohlasů určitě nejsem sám. To je ovšem čistě subjektivní názor, jsou tu ovšem jiné, objektivní skutečnosti, které nelze zpochybnit.

Interiér

Třeba vnitřní prostor a variabilita. Outlander není uvnitř malé, ale zvenku přifouklé auto, jak bývá zvykem, naopak jeho relativně krabicovité tvary napovídají, že je uvnitř prostorný. Díky posuvným zadním sedadlům si můžete vybrat, jestli chcete více místa na nohy, nebo na náklad, zavazadlový prostor pojme v základu 667 litrů. Palubní deska stále zůstává strohá a velká černá tlačítka či středový displej s nepříliš pěknou grafikou nejsou zrovna výstřelkem moderního designu, nic na tom nezmění ani obložení ze stříbrné imitace karbonu, pokud však raději vyznávate praktickou stránku věci, bude se vám uvnitř líbit.

Pohon

Jak zaznělo již v úvodu, bezesporu nejsilnější částí auta je jeho pohonné ústrojí. Silnější varianta turbodieselu 2.2 DI-D nabízí výkon 180 koní a hlavně točivý moment 450 Nm, který se projevuje velkým zátahem ve středním pásmu otáček. Potěší i kultivovanější chod motoru a ideální rozložení převodů společně s výborným řazením. Za takto hutně mechanický chod řadicí páky by se nemusel stydět kdejaký sporťák, přesto by se k vozu víc hodila automatická převodovka (za příplatek 40 000 korun). Především kvůli jízdnímu projevu.

Spotřeba

Manuál však slibuje také o nějaký ten decilitr nižší spotřebu. Tabulka hovoří o 7,1 l/100 km ve městě, 4,9 litru mimo město a 5,7 kombinovaně, což jsou hodnoty realitě poněkud vzdálenější, skutečná spotřeba ale není nic hrozivého. Po městě se lze pohybovat se spotřebou osmi litrů, o litr méně si řekne jízda po dálnici v rámci rychlostních limitů a klidná jízda po vedlejších silnicích může být téměř za šest litrů. Vzhledem k objemu motoru, výkonům i velikosti Outlanderu to jsou velmi slušné hodnoty.

Ovladatelnost

Jakkoliv při uchopení řadicí páky svitne malinká naděje, že by Outlander mohl být požitkem pro ty, kteří rádí řídí, jeho charakter rozhodně není sportovní. Pokud to tedy vůbec o nějakém „sportovně užitkovém voze“ lze prohlásit. Určitě však patří mezi ta SUV, ke kterým při svižné jízdě nemusíte přistupovat s přehnanou opatrností. Přestože lze o podvozku říci, že je naladěný pohodlně, působí dostatečně důvěryhodně a stabilně za všech okolností, s výjimkou hodně rozbité silnice, která odhalí jeho tendence odskakovat.

Verdikt

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D ani po faceliftu nelze považovat za krásný, a ačkoliv krása je vždy čistě v očích pozorovatele, totéž lze prohlásit také o interiéru. Naopak silný a relativně úsporný motor, bohatý prostor a pohodlý podvozek společně s přívětivou cenou mu hrají do karet. Pokud tedy hledáte především funkčnost a praktičnost, Outlander vás nezklame.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)2268
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolavšechna čtyři
Podvozek
Pneumatiky vpředu225/55 R18
Pneumatiky vzadu225/55 R18
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)132 / 180 v 3700
Točivý moment (Nm)450 v 2200 - 2800
0-100 km/h (s)9,1
Nejvyšší rychlost (km/h)203
Spotřeba paliva (l/100 km)7,1 / 4,9 / 5,7
Objem nádrže (l)60
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4655
Šířka (mm)1810
Výška (mm)1673
Rozvor náprav (mm)2670
Provozní hmotnost (kg)1635
Celková hmotnost (kg)2260
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2000
Zavazadlový prostor (l)667 / 1608
Ceny
Základní cena modelu605 000,- Kč / 550 000 Kč,- v akci (2.0 MIVEC 150 k 2WD Intense)
Základní cena test. verze787 000,- Kč / 690 000 Kč,- v akci (2.2 DI-D 180 k 4WD Intense)
Cena testovaného vozu901 000,- Kč / 794 000 Kč,- v akci (2.2 DI-D 180 k 4WD Intense+ + příplatky)
12.12.2014 8:30| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist